Kubica 142 ringist uue vormeliga: polnud kerge, aga olin hea

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Robert Kubica on saanud Renault vormelit juba testida ning ilmselt saab ta sel hooajal veel starti tulla ka ühel vabatreeningul.
Robert Kubica on saanud Renault vormelit juba testida ning ilmselt saab ta sel hooajal veel starti tulla ka ühel vabatreeningul. Foto: Szilard Koszticsak/AP/Scanpix

Kui pärast 2011. aastal juhtunud ralliõnnetust, kus lömastus Robert Kubica parem käsi, näis ülimalt vähetõenäoline, et poolakas veel kunagi F1 sarja naaseb, siis täna läbis 32-aastane vormelipiloot Hungaroringil toimunud testil Renault masina roolis 142 ringi ning näitas päeva paremuselt neljandat aega. Tagasitulek on lähemal kui kunagi varem!

Kas Kubica on kordasaadetu üle õnnelik? «Jah, aga mitte sajaprotsendiliselt,» vahendab Autosport poolaka värskeid muljeid. Enne kõige uuemasse vormelisse istumist sai Kubica hiljuti käed soojaks sõita Renault vanemate vormelitega ning see andis täna tunda.

«Kõige suurem erinevus on, et sel autol pole midagi sarnast nende masinatega, mida ma viimasel ajal testinud olen. Kui on nii palju erinevusi, siis kulub natukene aega nendega harjumiseks,» rääkis endine Sauberi ja Renault piloot. «Kui ma viimati vormeliga sõitsin, oli minimaalne lubatud kaal 620 kilogrammi.» Nüüd on autod seoses turbohübriidmootorite kasutuselevõtuga märgatavalt raskemad. «Need 100 lisakilo rajale kaasa saada muudab asju märgatavalt. Juba ralliautos, kui sa lisad 1300 kilo kaaluvale masinale 20-kilose varuratta, annab see tunda, nii et kujutage ette kui 600-kilosele vormelile lisada 100 kilo,» võrdleb vahepeal ka autoralli MM-sarjas võistelnud Kubica.

Peamiselt tunti tänase testi eel muret, kuidas saab oma paremast käest ralliavarii järel tüki kaotanud poolakas hakkama varasemast rohkem füüsilist jõudu nõudva vormeli taltsutamisega. Nagu päev näitas, polnud mureks põhjust. «Ungari, nagu me teame, on väga keeruline rada, üks kõige füüsiliselt nõudlikumaid. Siia tulles ütles Nico Hülkenbergki (Renault esisõitja – toim), et kui saan siin sõitmisega hakkama, saan seda ka kõikjal mujal.

Nagu võis ennustada, ei olnud see kerge – ma ei hakkagi seda varjama –, aga olin hea. Päeva lõpuks läbisime üle 140 ringi ja enesetunde järgi võiksin kasvõi homme edasi sõita, nii et füüsis on tasemel, mis on hea märk. On asju, mida tuleb arendada, kus ma pean paremaks saama, aga nii on see alati olnud,» võttis Kubica enesetunde kokku.

Poolakas lisas: «Mingit valu ma ei tundnud ja üldiselt on mu enesetunne üpris hea. Aga muidugi olen väsinud – päev oli palav ja kaheksa sõidutunni jooksul hüppasin autost välja vaid korra 10 minutiks.»

Kubica parim ringiaeg oli 1.18,572, mis oli vaid 0,157 sekundit aeglasem kui Renault põhisõitja Joylon Palmeri tulemus möödunud nädalavahetusel Ungari GP ajasõidus. Sebastian Vetteli kvalifikatsioonitulemusest jäi ta maha 1,488. Need numbrid Kubicale endale midagi ei tähenda: «Kui aus olla, siis ma ei mäletagi, mis aegu siin võistlusnädalavahetusel sõideti. Minu peamine ülesanne oli meeskonnale teatavate juppide kohta hinnangu andmine. Ei olnud just kerge päev, aga ma arvan, et tegime head tööd.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles