Korjusest sai Renault 3.5 sarja noorim sõiduvõitja

Oliver Lomp
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kevin Korjus
Kevin Korjus Foto: Jean-Michel Le Meur / DPPI

Eesti noor vormelipiloot Kevin Korjus läks vormel-Renault Eurocup 3.5 sarja debüütetapile vastu lootusega sõita end esikümnesse, kuid lõhkas üllatuspommi, kui tõusis teises sõidus koguni poodiumi kõrgeimale astmele.



Korjus võitis sõidu 18 aasta, kolme kuu ja kaheksa päeva vanuselt, millega tõusis ajaloo noorimaks sõiduvõitjaks. Varem hoidis rekordit enda käes 2008. aastal Monacos triumfeerinud Charles Pic, kes oli sel ajal vaid kaks päeva vanem. Kusjuures Pic kuulus toona Tech 1 tiimi nagu Korjus praegu.

«Lootsime kohta kümne hulgas, heal juhul esikuuikus, kuid sellist tulemust küll kohe ei lootnud,» kommenteeris Kevin Korjuse isa Aivar Korjus poja tulemust.

Korjus näitas Hispaanias Aragoni ringrajal head kiirust juba laupäevases esimeses kvalifikatsioonis, kus oli viies ja läks võistlussõidule üsna healt positsioonilt. Stardis tõusis ta ühe koha võrra, kuid hakkas siis kohti loovutama ning näis, et mullusest märksa kõvema sarjaga harjumine võtab veel aega. Pidurdustega kulutas ta liiga palju rehve, mis 14. ringil lõhkesid – tulemuseks katkestamine.

«Esimene sõit näitas, et kogemusi suure autoga veel pole,» arvas Aivar Korjus, kelle sõnul on vormel võrreldes mulluse hooajaga (Kevin Korjus krooniti Renault 2.0 sarjas ülivõimsalt võitjaks – toim) märgatavalt erinev. «Näiteks bensiinikulu on nii suur, et iga ringiga muutub auto 2,5 kilo kergemaks.»

Ka Kevin Korjus pidas esimese sõidu ebaõnnestumist puhtalt enda süüks. «Sõit oli masendav, kuna tegin mitu lolli viga,» nentis vormeliäss rahvusvahelisele meediale.

Pühapäevases kvalifikatsioonis näitas aga mulluse meistermeeskonna Tech 1 piloot lausa teist aega, sai stardis mööda ka teisest debütandist Cesar Ramosest ning püsis pea terve sõidu esikohal – positsiooni loovutas ta mõneks ringiks vaid kohustusliku boksipeatuse järel. Viimased ringid hoidis ta edukalt selja taga esimese sõidu võitjat Alexander Rossit (Fortec Motor­sport) ja edestas USAd esindavat meest lõpuks 1,735 sekundiga.

«Sõit oli väga raske. Rossi oli pidevalt minu selja taga ja pidin seega endast maksimumi andma,» rääkis Korjus pärast võistlust Eurospordile antud teleintervjuus. «Start oli mul täna väga hea ja ka boksis sujus kõik hästi. Kokkuvõttes oli hea päev. Kogu meeskond töötas hästi ning see oli hooajale väga hea algus.»

Pressikonverentsil ütles teise sõidu võitja, et oli üsna kindel, et Rossi temast möödub. «Võitu ma täna küll ei oodanud,» kinnitas Kevin Korjus. «Auto läks küll pärast boksipeatust (Renault 3.5 sarjas on üks boksipeatus kohustuslik – toim) veelgi paremaks, kuid kui nägin, et Rossi mulle jõudsalt läheneb, siis mõtlesin, et ilmselt võtab ta mu kinni ja pean keskenduma teisele kohale. Tõenäoliselt surus ta aga liiga kõvasti ja tema tagarehvid kulusid.»

Aivar Korjuse sõnul on avaetapi põhjal veel vara põhjapanevaid järeldusi teha, kuna hooaeg on pikk ja rasked etapid tulemas. Juba järgmine, 30. aprillil ja 1. mail Belgias Spa ringrajal sõidetav osavõistlus tulevat märksa keerulisem.

«Aragoni ringrada oli suhteliselt lihtne, kuna seal oli vähe kiireid kurve. Järgmised neli sõitu on hoopis teisest puust ja seal läheb kindlasti keerulisemaks,» arvas Aivar Korjus.

Aragoni võistlussõitudel esines korralikult ka teine eestlane Sten Pentus (EPIC Racing), kes teenis ühe punkti. Esimeses kvalifikatsioonis sai ta 11. koha ning lõpetas 10. ehk viimasel punktikohal. Teise ajasõidu ebaõnnestumise tõttu alustas ta teist sõitu aga alles 25. kohalt, kuid suutis end 11ndaks võidelda. Punktikohast jäi puudu vaid üks koht.

Liivi ja Moori võistlus ebaõnnestus

Hispaanias Aragoni ringrajal sõideti sel nädalavahetusel ka vormel-Renault Eurocup 2.0 sarja esimene etapp, kuid eestlaste Karl Oscar Liivi ja Johannes Moori esitus jäi tagasihoidlikuks.
Esimene võistlussõit ebaõnnestus mõlemal noormehel täielikult, kuna lõpuni ei jõutud.

Esimese stardi avarii tagajärjed olid Liivi autole tõsisemad, kui alguses paistis ning mehaanikud olid sunnitud peaaegu terve auto öösel uuesti üles ehitama. Ka Moori auto elektroonikaprobleemid leidsid enne kvalifikatsiooni Renault Sporti inseneride poolt lahenduse.

Teise sõidu lõpetas Liiv 14. kohaga. Moor katkestas võistluse käigukasti rikke tõttu paar ringi enne võidusõidu lõppu kaheksandalt kohalt.

Võistluse võitis britt Will Stevens esimese sõidu võitnud hispaanlase Calos Sainz juuniori ees. Eurocup sarja järgmine etapp sõidetakse kahe nädala pärast Belgias Spa ringrajal.

Liivi kohta veel nii palju, et aasta alguses pidi ta sel hooajal sõitma Koiranen Bros Racingu ridades, millega Korjus mullu triumfeeris, kuid esimesel etapil sõitis ta hoopis MP Motorsporti ridades. (PM)

VORMEL-RENAULT
Vormel-Renault Eurocup avaetapp Hispaanias Aragonis:


Vormel-Renault 3.5 sari
1. sõit: 1. Alexander Rossi (USA, Fortec Motorsport) 46.29,465, 2. Robert Wickens (Kanada, Carlin) +8,521, 3. Nelson Panciatici (Prantsusmaa, KMP Racing) +9,648 ... 10. Sten Pentus (Eesti, EPIC Racing) +30,042 ...Kevin Korjus (Eesti, Tech 1) katk.
2. sõit: 1. Korjus 46.11,799, 2. Rossi +1,735, 3. Albert Costa (Hispaania, EPIC Racing) +8,154...11.Pentus +36,118

Sarja üldseis: 1. Rossi 43 punkti, 2. Wickens 28, 3. Costa 27, 4. Korjus 25...15. Pentus 1

Vormel Renault 2.0 sari
1. sõit: 1. Carlos Sainz juunior (Hispaania, Koiranen Motorsport) 25.36,422, 2. Robin Frijns (Holland, Josef Kaufmann Racing) +2,426, 3. Alex Riberas (Hispaania, EPIC Racing) +6,497 ... Johannes Moor (Eesti, MP Motorsport) katk., Karl Oscar Liiv (Eesti, MP Motorsport) katk.
2. sõit: 1. Will Stevens (Suurbritannia, Fortec Motorsport) 27.25,269, 2. Sainz +3,013, 3. Frijns +4,151 ... 14. Liiv +34,976 ... Moor katk.

Sarja üldseis: 1. Sainz 43 punkti, 2. Frijns 33, 3. Stevens 25

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles