Sebastien Loeb, Petter ja Henning Solberg, Mattias Ekström, Ken Block – valik igale autospordisõbrale tuntud mehi, kes kihutavad sel nädalavahetusel Riias rallikrossi MM-etapil. Eestlasi tuleb EM-klassides stardijoonele kuus – Andri Õun ja Mart Tikkebär Supercaridel ning S1600 arvestuses Janno Ligur, Siim Saluri, Andre Kurg ja Arvo Kask.
Siht naaberõues toimuval MM-etapil – finaali ja siis on juba kõik võimalik!
«Ootused ja lootused on kõrged. Alla finaalikoha ei tahaks kuidagi leppida – see on miinimumeesmärk. Ja kui juba finaali jõuab, siis edasi on kõik võimalik,» võtab homme algava võistluse sihi kokku EM-sarjas Eesti edukaim sõitja olnud Ligur.
Tänavu hoiab eestlane S1600 arvestuses alles seitsmendat kohta, sest viimane võistlus Prantsusmaal läks aia taha – kvalifikatsioonis tehtud karjääri suurimast avariist suutis Ligur toibuda, aga poolfinaalis ütles üles tema Škoda Fabia mootor. «Kolvid olid valmistaja poolt veidi üleoptimeeritud – eluiga ei vastanud sellele, mida meie teadsime. Aga metalli sisse kahjuks ei näe ja hooaja algul lähevad mootorile plommid peale ja siis ei saa seal enam põhimõtteliselt midagi kontrollida,» selgitas Ligur.
Mehaanilise ebaõnne positiivne pool on, et aasta viimasel kahel võistlusel – sel nädalavahetusel Riias ja kuu lõpus Saksamaal – võib alalhoiuinstinkti unustada. Ligur nendib: «Seitsmes koht ei ole selline, kus tuleks midagi hoida vaid igas sõidus kõik välja panna. Kaotada pole enam midagi.» Liguril on sarjas koos 54 punkti, esikohal on Krisztian Szabo 90 silmaga.
Õun jahib punktikohta
Võimsamal Ford Fiesta Supercaril võistlev Andri Õun läheb Lätis püüdma oma hooaja parimat tulemust. Latt on kahjuks seatud madalale – esimesel neljal EM-etapil pole mees veel punkte teeninud. «Riia rada on kindlasti kõige tuttavam – olen seal erinevatel võistlustel vast neljal korral sõitnud. Kindlasti tahaks seal teha hooaja parima tulemuse, aga konkurendid on väga tugevad – minu klassis on stardis 32 sõitjat ehk kõik Euroopa tipud on kohal. Tahaks olla 16 parema seas.» See tähendaks ka punktikohta.
Kui enamik maailma tippe kihutavad Supercaril MM-sarjas, siis EM-arvestuses on kõige nimekamaks sõitjaks peamiselt MM-rallidelt tuntud norralane Henning Solberg, kes hoiab hetkel 13. kohta. Supercari EM-hooaeg saab Riia võistlusega ka otsa.
«Erinevalt teistest Euroopa radadest on Bikernieki pigem tehniline ja mitte nii kiire kui teised rajad. Me oleme Eestis tehniliste ja aeglaste radadega harjunud. Nikerdamine sobib mulle paremini,» nendib Õun, et kõik detailid aasta parimaks tulemuseks on paigas. Lisaks tuttavale rajale aitab sihini jõuda ka tuhandete kohale sõitnud Eesti fännide toetus. «Just sõitude vaheajal – eelmisel aastal oli seda väga hästi näha, kuidas telgi juures oli väga palju saginat. See annab jõudu juurde.»
Ka Ligur naudib Riias fännide toetust: «Ootan, et eestlasi oleks palju ja tekiks koduseinte tunne nagu on pallimängudel. Kindlasti annab see juurde, kui tean, et hoitakse pöialt ja elatakse kaasa.» Mullu lätis S1600 etappi kavas polnud ja Ligur tegi seal oma debüütvõistluse Supercaril. «Rada sobib mulle väga hästi – tehniline ja keeruline sõita,» teab ta kogemustest rääkida.
Kas Lätis selgub maailmameister?
Riias võib selguda tänavune rallikrossi maailmameister – hetkel juhib sarja 241 punkti kogunud Johan Kristoffersson, kes edestab Petter Solbergi 46 silmaga. Pärast Riia võistlust ootab ees veel kaks etappi, kus on saadaval maksimaalselt 60 punkti.
MM-sarja suurem probleem on aga, et Kristoffersson ja Solberg kihutavad tiimikaaslastena Volkswagen Polodel. Tegu on tänavuseks autoralli MM-sarjaks arendatud autodega, mis said rallikrossi nõudmistele vastamiseks veidi ümber ehitatud. Kolmas on Audit rooliv Ekström, kes kaotab rootslastele juba 61 punktiga, järgnevad Peugeot’ ässad Loeb ja Timmy Hansen vastavalt 169 ja 155 punktiga.
«Volkswageni ülemvõim käib põhimõtteliselt kõigile närvidele,» rääkis Loeb sarja hetkeseisust ajakirjale Autosport. «Nad tulid siia autoga, mida arendati WRC-sarja tarbeks, WRC eelarvega ja kohandati siis rallikrossiks. Nende vastaseks on eratiimid, mis üritavad teha parimaid autosid, aga need ei ole samal tasemel ja see teeb asjad veidi keeruliseks.» Üheksakordse autoralli maailmameistri sõnul peab tema Peugeot’ meeskond nüüd peeglisse vaatama ja otsustama, kas edaspidi tiitli nimel võitlemiseks oma eelarvet suurendada, või rallikrossiga hüvasti jätta.