Vormelimaailma unustatud ringrajad

Viimase Malaisia GP esimesel päeval näitas kiireimat minekut Sebastian Vettel.

FOTO: James Moy/PA Images/Scanpix

Sel nädalavahetusel peetakse F1-sarjas 19. ja viimast korda Malaisia GPd. Kasvavad kulud ja vähenev piletitulu tähendavad, et järgmisel aastal saab Sepangist järjekordne liige enam kui poolesajast unustuse hõlma vajunud vormeliringrajast koosnevas nimekirjas.

Tellijale Tellijale

Arhitekt Hermann Tilke sai F1-karussellis käe soojaks Austria ringraja, praegu tuntud kui Red Bull Ringi ümberkujundamisega ning sellest ajast saati on kuningliku vormelisarja võidusõidupaigad läinud üha rohkem tema nägu. Bahrein, Shanghai, Singapur, Abu Dhabi, Sotši, USA, Bakuu – peaaegu pool tänavusest F1-kalendrist sõidetakse sakslase kujundatud radadel. Esimese tema juhiste järgi nullist ehitatud raja Sepangis saadavad aga F1 korraldajad tänavu pensionile.

Läbi aastate on Malaisias nähtud oivalisi võiduajamisi. 1999. aastal toimunud debüütvõistlusel pidi  Suurbritannia GP-l jalaluu murdnud ja seetõttu tiitlikonkurentsist pudenenud Michael Schumacher loovutama võidu Eddie Irvine’ile. 2003 sai Malaisias oma esimese etapivõidu kirja Kimi Räikkönen, esimest korda kerkis poodiumile Fernando Alonso. 2009. aastal tabas GPd äkktorm, mistõttu tuli võistlus 31 ringi järel katkestada ning piloodid eesotsas võitja Jenson Buttoniga said kirja vaid pooled punktid. Aastal 2012 šokeeris maailma Sergio Perez Sauberi roolis, kuid sõiduviga tõi võidu Alonsole – kurjad keeled rääkisid, et tegu oli Sauberi mootoritarnija Ferrari mahhinatsioonidega oma mehe kasuks. 2013 korraldas sigaduse Sebastian Vettel, kui ei allunud Red Bulli tiimikorraldustele ning möödus marus tiimikaaslasest Mark Webberist.

Tagasi üles
Back