Tallinna ralli sõidetakse tundmatutel radadel

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Georg Gross.
Georg Gross. Foto: Arvet Mägi / Virumaa Teataja

Reedel ja laupäeval sõidetavale Tallinna rallile ootavad korraldajad starti sadat autot – eileõhtuse seisuga oli sellest piirist puudu veel 14 rallipaari. Võistlusele lisab põnevust see, et suurem osa rallist sõidetakse uutel või unustusehõlma vajunud kiiruskatsetel.



Esialgu on stardinimekirjas vaid üks WRC-auto. Mõistagi on tegemist Georg Grossi käsutuses oleva Ford Focusega. Stardis peaks olema ka enamik Eesti N-rühma paremikust, kuid on ka puudujaid – samal nädalavahetusel sõidetakse Sardiinias MM-ralli ja näiteks Ott Tänak ja Karl Kruuda võistlevad just seal.  

Tallinna ralli laisemate rallisõprade maiuspalaks kujuneb aga esimene kiiruskatse Tallinna lauluväljakul, kus kaare alla koguneva publiku ette ehitatakse kunstlik trampliin.

«See on ainus piletiga kiiruskatse, kuid usun, et tänu hüppele pakub see inimestele atraktiivset vaatemängu,» sõnas ralli peakorraldaja Toomas Ristlaan ja lisas, et reedel sõidetakse veel kaks kiiruskatset metsateedel. «Esimene päev lõppeb Kose-Uuemõisas ja laupäevased kiiruskatsed on kõik seal ümbruses. Me ei otsi uusi teid seepärast, et sõitjatele mingit vimkat visata, vaid praktilistel põhjustel – Tallinna ümbruses on ralliks sobilike teede leidmine üha keerulisem, kurve enam pole, kõik ehitatakse sirgeks.»

Ristlaan kurtis, et kõiksugu kooskõlastuste saamine muutub iga aastaga aina keerulisemaks. Iga tee kasutamise loale peab andma allkirja külavanem, vallaametnik ja maanteeamet. Kogu paberite ajamine muudab ürituse ralli korraldajate jaoks korralikuks kadalipuks.  

Tallinna ralli korraldajate elu muudab keerulisemaks seegi, et vaid nädal hiljem on riigi meistrivõistluste etapid Soomes ja Lätis. Nii lühikese vahe tõttu ei julge aga paljud sealsed kihutajad Eestisse tulla.

«Soome alaliidust räägiti, et sõitjate hulk on vähenenud. Lisaks päris tippudele sõidavad rallit noored või lihtsalt rahvuslikus klassis osalevad harrastajad, tugevaid keskmikke jääb vähemaks,» rääkis Ristlaan. «Seepärast pole Tallinna tulemas ka kõlavaid nimesid, keda kõik siinsed rallisõbrad tunneksid. Tegemist on noorte tulevikumeestega.»

Tulevaks kevadeks lubas aga Ristlaan tõelist maiuspala, siis peaks Tallinnas startima soomlasest neljakordne maailmameister Juha Kankkunen. «Vanad mehed on muretsenud endale ralliautod ja tahavad olla ikka selle ala juures. Rääkisin temaga otse – tänavu osalemisest ta loobus, kuid andis lubaduse, et järgmisel aastal on kohal,» kinnitas Ristlaan.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles