Korjus ebaõnnestunud etapist: vigadest õpitakse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kevin Korjus.
Kevin Korjus. Foto: Renault World Series

Nädalavahetusel Belgias Spa ringrajal sõidetud Vormel Renault’ Eurocupi 3,5 sarja etapp oli eestlase Kevin Korjuse jaoks täielik vastand kahe nädala tagusele üllatustulemusele.

Kaks nädalat tagasi valitses Eesti vormelifännide seas suur eufooria. Renault’ 3,5 Eurocup oli alanud ootamatu eduga ning napilt 18-aastasest Kevin Korjusest sai ajaloo noorim 3,5 sarja sõiduvõitja. Teise osavõistluse järel on emotsioonid vastupidised. Ilusti alanud hooaeg sai košmaarse jätku – Korjus katkestas mõlemad sõidud, teise eestlasena stardis olnud Sten Pentus ei suutnud enamat teise sõidu 14. kohast.

Korjus ja temale lähedal seisvad inimesed hoiatasid juba esimese, Aragoni ringrajal peetud etapi edu järel, et kaugeleulatuvaid ennustusi on praegu mõttetu teha, kuna rasked sõidud alles ootavad ees. Tagantjärele oli neil õigus, kuid kindlasti ei osatud ette näha, et ebaõnnestumine just sellisel viisil Eesti vormelilootust tabab.

Probleemid algasid juba reedesel vabatreeningul, kus Korjus kuidagi head kiirust ei leidnud. Samamoodi nagu eestlane oli oma masinaga hädas tema ka meeskonnakaaslane Tech 1 meeskonnas Arthur Pic. Kuigi tehnilised probleemid loodeti õhtu jooksul parandada, vaevasid samad mured Tech 1 piloote ka laupäevasel kvalifikatsioonil. Pic sõitis Tech 1 parimana välja alles 18., Korjus 19., EPIC Racingu värve kaitsev Pentus 21. aja. Sõiduga ei suutnud eestlased midagi parandada – mõlemad katkestasid. Kusjuures lisaks masina alajuhitavusele kadus Korjuse vormeli mootoril ka jõud.

«Probleemid olid ikka päris suured. Auto oli täiesti alajuhitav, lihtsalt ei keeranud,» nentis Korjus telefoniinterjuus.

Kuidas juhtus, et kaks nädalat tagasi ideaali lähedale timmitud masin nõnda alt vedas?

«See on tehnikasport, iga rada on hoopis teistsugune,» kinnitas Korjus. Esimese kihutamise kiireim mees oli Robert Wickens (Carlin).

Tagantjärele arvas Korjuse mänedžer Raivo Tamm, et ebaõnnestumine võis tuleneda kahe asja kokkulangevusest. Korjus ei suutnud endast ehk maksimumi välja pigistada ja tiimi töö jäi vajaka.

«Võib-olla olla ei tulnud Kevinil ka kõige paremini välja, kuid ma nägin, et enamik oli kinni autos. Võib-olla tiim ei usalda veel kõiki Kevini otsuseid,» arvas Tamm.

Pühapäev algas hoopis teises võtmes – Korjus oli kvalifikatsioonis küll kümnes, kuid võinuks paari pisikese sõiduvea vältimise korral enda sõnul olla kolmas kuni viies.

«Vead leiti üles ja sõita oli ikka hoopis teine tunne,» kinnitas Korjus, kelle Belgia etapp siiski rahuldavalt ei lõppenud. «Start õnnestus suurepäraselt, kuid…»

Stardis seitsmendaks tõusnud eestlast tabas esimeses kurvis järjekordne ootamatus, kui keegi konkurentidest talle juba esimeses kurvis sisse sõitis. Korjus püüdis küll veel lõpuni pingutada, kuid õige pea lõppes ta teekond seinas.

« Esimeses kurvis sõitis keegi tagant sisse ja tagatiib läks lopendama. Tegelikult sain kohe aru, et sõit on sõidetud, kuid püüdsin boksi jõuda. Proovisin küll veel vastast seljataga hoida, kuid sirge läks käest – auto ei kuuletunud,» nentis Korjus.

Pentus lõpetas teise võidukihutamise 14. kohal, kaotust võitjale Jean Eric Vergnele kogunes 31,071 sekundit.

Lõppkokkuvõttes ei kavatsenud Korjus ühe etapi nurjumisest hoolimata pead norgu lasta. Tegijail juhtub, nüüd pööratakse pilk tulevikku. «Pole hullu, mis siin ikka põdeda – vigadest tuleb õppida,» jäi Korjus positiivseks.

«Positiivse asjana nägin täna (eile – toim), et asi pole üldse hull ja kiirus on tagasi,» lisas Tamm.

Järgmine etapp sõidetakse kahe nädala pärast Itaalias legendaarsel Monza ringrajal.

 

Korjuse sõiduõpetaja etapile ei tulnud

Kuigi Eesti noore vormelipiloodi Kevin Korjuse Vormel Renault’ Eurocupi 3,5 sarja teise etapi Belgias Spa ringrajal nurjas suures osas tõrkuv tehnika ja ebaõnn, andis oma «panuse» ka sõiduõpetaja puudumine. Nimelt ei tulnud Belgiasse kaasa Gravity Sport Managementi määratud Korjuse tavapärane sõiduõpetaja.

«Sellest oli väga kahju, nii raskel ringrajal olnuks Kevinil kindlasti näpunäiteid vaja,» märkis Korjuse mänedžer Raivo Tamm, kelle sõnul Gravity Sport otseseid põhjuseid ei öelnudki. «Ilmselt on ta ka teiste õpilastega seotud.»

Tamm loodab Gravity Sporti juhtidega rääkida ja paluda, et järgmistel etappidel sellist olukorda ei tekiks.

Tagasi üles