7. juunil kohtub Eesti jalgpallikoondis Euroopa meistrivõistluste valikmängus võõrsil Fääri saarte rahvusesindusega. Tšarterlennuga eestlasi sõidutavate Estonian Airi pilootide ettevalmistus on aga juba käimas.
Piloodid valmistuvad Eesti-Fääri jalgpallimatšiks
Eesti jalgpallikoondis on küll ka varem võõrsil Fääri saarte koondisega mänginud, kuid esimest korda sõidetakse sina tšarterlennuga. Seega pole Eesti pilootidel varasemat kogemust ning käib vilgas ettevalmistus.
«Lend Fääri saartele on teatud mõttes meie lennufirmale eksootiline, kuna Estonian Air pole sinna varem lennanud. Maandumine kohalikus rahvusvahelises lennujaamas nõuab lennukimeeskonnalt teatud lisakoolitusi ja -ettevalmistusi, näiteks harjutavad piloodid maandumist Fääri saartele esmalt simulaatoris,» selgitas Estonian Airi kommertsala asepresident Rauno Parras. «Lennujaamas on suurematele lennukitele seatud teatud kaalupiirangud, mistõttu lubatakse 142-kohalises lennukis pardale mitte rohkem kui 70 reisijat.»
Fääri saartel varem käinute kirjeldused saareriigist on lummavad: lennuk maandub roheliste nõlvade vahele. Tavalistest lennuväljadest erineb Fääri saarte oma põhiliselt äärmiselt lühikese maandumisraja poolest. Võrdluseks: Vagari maandumisraja pikkus on 1250 meetrit, Tallinnas asuva Lennart Meri nimelise lennujaama oma aga 3070 meetrit. Lisaks veel kaks nüanssi.
«Esiteks maandutakse mägede vahele, teiseks on ilmastikuolud seal väga muutlikud,» vahendas Estonian Airi PR-juht Ilona Eskelinen reisil kapteni rolli täitva Mart Lubi sõnu.
Spetsiaalsed simulaatorid asuvad Oslos ja Stockholmis ning kokku võtab õpe aega neli tundi. Eile olid Eesti lendurid juba simulaatoriga harjutanud, kuid osa õppeprogrammist on veel ees.
C-valikgruppi juhib viie mängu järel Itaalia 13 punktiga. Sloveenial ja Serbial on koos 8 (6 mängu), Eestil 7 (5), Põhja-Iirimaal 6 (5) ja Fääri saartel 1 punkt (5). Enne Fääri saarte kohtumist mängib Eesti 3. juunil võõrsil Itaaliaga.