Horneri kolm kaebust
Red Bulli tiimijuhti Christian Hornerit ärritasid kolm asjaolu. Esiteks – rajalt väljas olid korduvalt käinud ka teised sõitjad. «Minu silmis oli see jõuline, aga aus möödasõit. Max valis raskema tee, ent sai sellega hakkama. Oleme terve nädalavahetuse jooksul näinud, kuidas teised mehed raja piiridest väljapoole kalduvad,» leidis Horner.
Teiseks – Red Bull ei saanud võimalust otsust vaidlustada. «Meile on lubatud, et meid kuulatakse ära, vaadatakse fakte ja räägitakse sõitjatega. Mis tegelikult juhtus? Otsus langetati otsekohe ja Maxi vastuväited ei huvitanud mitte kedagi. Võib-olla oleks tulemus olnud sama, aga andke vähemalt võimalus vastata!» kurjustasHorner. «Sõitjaid innustatakse võidu kihutama, aga kuidas pagan selgitada fännidele seda, et mees, kes tegi just sellise möödasõidu, ei pääse lõpuks ikkagi poodiumile?»
Ning kolmandaks – Horner andis mõista, et tegu on ühe kohtuniku isikliku antipaatiaga. Ehkki paljude arvates käis jutt Salost, kes on esiteks Räikköneni kaasmaalane ja teiseks kunagine Ferrari tiimi sõitja, pidas Horner tegelikult silmas Garry Connellyt. Sama mees oli kohtunikuna ametis ka mullusel Mehhiko etapil, kus Verstappen sai samuti lõpuringidel raja lõikamise eest karistada ning kupatati täpselt samamoodi viimasel hetkel poodiumilt minema.
«See pole juhus. Sama kohtunik. Nad lubasid, et ei tee enam sama tormakaid otsuseid, aga...» pahandas Horner.
Kes mõistavad vormel 1 etappidel õigust?
Rahvusvaheline Autoliit FIA annab tavaliselt igal etapil otsustamisõiguse neljale ametnikule, kelle hulka kuulub üldjuhul vähemalt üks endine tippsõitja nagu Salo, Tom Kristensen, Derek Daly, Emanuele Pirro või Derek Warwick. Minevikus on seda ametit pidanud näiteks ka Emerson Fittipaldi, Nigel Mansell ja Allan McNish. Kvarteti koosseisu vahetatakse järjepidevalt.