FIA ja F1-tiimid on sarja tuleviku osas erimeelel

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
2021 plaanitavad mootoriregulatsioonid praegustele F1-tiimidele ei meeldi.
2021 plaanitavad mootoriregulatsioonid praegustele F1-tiimidele ei meeldi. Foto: XPB/XPB Images/Press Association Images/Scanpix

Kuninglikus vormelisarjas F1 soovitakse 2021. aastast teha taas mootorirevolutsiooni. Praegustele mootoritarnijatele see aga ei meeldi, väidab Mercedese meeskonna just Toto Wolff.

Rahvusvaheline Autoliit FIA ning F1-sarja omanikud tõid eile avalikkuse ette, millised peaksid aastast 2021 olema vormelite jõuallikad. Kui pinnapealselt ei muutuks midagi – jätkataks 1,6liitriste turbo-hübriidmootoritega, siis sisulisi uuendusi on palju. Peamine eesmärk on suurendada autode, täpsemalt nende tehtava heli atraktiivsust – seetõttu kaotatakse ära turbo-soojusest lisajõudu genereerinud elektrimootor, sest see summutas heli, ning lisaks lubataks mootoritel teha 3000 lisapööret minutis, et lärmi suurendada.

Et soojusenergia kadusid kompenseerida, suureneks kineetilise, sisuliselt pidurdamisel tekkinud energia osakaal. Lisaks tekiks sportlasel võimalus elektrienergiat läbi mitme ringi talletada, et seda siis vajadusel kas möödasõiduks või kiireks ringiks kasutada.

Wolff laitis kõigi praeguste mootoritarnijate nimel idee maha: «See on nende nägemus ja meie seda vastu võtnud pole. Plaani viga on see, et tegu on täiesti uue mootori ja uue investeeringuga.»

Wolffi sõnul oli üllatav, et FIA oma plaanid nõnda suures mahus avalikustas, sest tiimidki kuulsid neid alles samal päeval ja toona oli juttu mitte konkreetsest ideest, vaid katuseorganisatsiooni nägemusest, mis peab veel mitmes F1-ga tegelevast organisatsioonist heakskiidu saama. «Nad näitavad seda aga kui kindlat kondikava, kuidas edasi liikuda ja ühelegi praegusele mootoritootjale ei olnud see eriti muljetavaldav.»

FIA sõnum on, et uute reeglitega hoitakse kulud madalana ning väiksematel mootoritootjatel tekib võimalus sarjaga liituda ning konkureerida praeguste suurtarnijatega Ferrari, Renault, Honda ja Mercedes. Wolff väidab aga, et reegleid muudetakse ainult muutmise pärast ja sellega pannakse praegustele firmadele õlule suured finantskohustused, sest neil tuleb disainida täiesti uued mootorid.

2021 on väidetavalt F1-sarjaga liitumas Aston Martin, kes peaks koostööd tegema Red Bulli meeskonnaga. Kuulujutte on ka Porsche võimalikust huvist.

Märksõnad

Tagasi üles