Telepublik üle kogu maailma nägi helikopteripildist, kuidas Senna auto juurde saabusid arstid ning brasiillane tõsteti Williamsist välja. «Ta tundus olevat rahulik. Kergitasin ta silmalauge ja sain pupillide järgi kohe aru, et tal on raske ajutrauma,» meenutas hiljem Watkins.
«Tõstsime ta autost välja. Selle käigus ta ohkas – ja ehkki ma ei usu jumalasse, arvan, et just sel hetkel lahkus tema hing meie seast.»Senna viidi helikopteriga Maggiore haiglasse, ent kümme minutit pärast sinna jõudmist lakkas tema süda löömast. Kolm ja pool tundi hiljem, kell 18.37 ühendati brasiillast elus hoidvad masinad Senna venna Leonardo palvel lahti ning kell 18.40 kuulutati Senna ametlikult surnuks.
Newey: disainisin auto, mis tappis suursuguse mehe
Lahkamine ja hilisem uurimine näitasid, et Senna vormel tabas betoonseina esirattaga, mis põrkas seinast tagasi vastu brasiillase kiivrit. Kokkupõrge lõi Senna pea tugeva jõuga vastu istme seljatuge, põhjustades ränki koljuvigastusi. Lisaks tungis üks esivedrustuse tükk parema silma kohalt läbi Senna kiivrivisiiri ja teine esivedrustuse osa samuti läbi kiivri. Arstide kinnitusel oleks ükskõik milline kolmest vigastusest ka eraldi olnud suure tõenäosusega surmav. Hiljem kinnitasid arstid, et Senna autost leiti Austria lipp – Ratzenbergeri mälestuseks, nagu Senna oli Frank Williamsile lubanud...
Senna surma uurimine kestis aastaid, Williamsi meeskonda süüdistati auto juures tehtud keelatud ümberehitustes, mille tulemusena olevat purunenud Senna auto roolisammas. 2007. aastal kinnitas Itaalia kohus viimaks, et Williamsi võistkond oli tõepoolest õnnetuse toimumises süüdi, ent kuna ümberehitused tehti Senna palvel ja õnnetusest oli möödas nii palju aastaid, ei karistatud lõpuks kedagi. Newey tunnistas tehtud viga.
«Olin üks meeskonna juhtivaid inimesi, kes disainis auto, mis tappis suursuguse mehe,» rääkis ta raamatuesitlusel.
Samas tunnistas ta, et tundis, kuidas Senna oli muutunud võitluses Michael Schumacheriga rahutuks ning tahtis autost maksimumi välja pigistada.
«Tunnen end kõige rohkem süüdi selles, et keerasin metsa auto aerudünaamika. Disainisin auto, mis oli aerodünaamiliselt ebastabiilne. Ayrton proovis teha asju, mida auto lihtsalt ei suutnud,» lisas ta. «Tunnen end alati Ayrtoni surma eest vastutavana – aga mitte süüdi.»