Vormelijuht andis Ferrari lahkumisähvardusele vastuse

Siim Kaasik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebastian Vettel
Sebastian Vettel Foto: ROSLAN RAHMAN/AFP

Eelmisel nädalal teatas Ferrari, et kaalub vormelisarjast lahkumist. Põhjuseks oli Rahvusvahelise Autospordiliidu (FIA) ja F1-sarja emafirma Liberty Media plaan muuta 2021. aasta mootorireegleid. Vormel 1 juht Chase Carey üritas aga Ferrarit maha rahustada, lubades, et Liberty Media ei muuda F1-sarja NASCARiks.

Ferrari president Sergio Marchionne ütles eelmisel nädalal, et tema ei taha, et NASCARi mängureeglid ülemaailmseks muutuksid. «Tundub, et oleme nüüd strateegia arendamisel eriarvamustel ning kui 2021. aastast hakkavad spordis puhuma uued tuuled, siis on Ferrari sunnitud tegema mõned otsused,» vahendas Fox Sports Marchionne öeldut.

Carey on aga veendunud, et tegelikult ei ole Ferrari ja F1 juhtide ideed sedavõrd erinevad. «Ma ei arva, et meie vaated tegelikult Ferrari omadest palju erineksid. Meie plaan pole NASCARiks muutuda. Me ei taha autosid standardiseerida. Me ei taha 20 identset autot, mis mööda ringrada sõidaksid,» ütles Carey.

«Me tahame, et meeskondadel oleks võimalus luua autod, mis on nende jaoks unikaalsed – unikaalsed mootorid ja unikaalsed kered. Aga me tahame, et edu sõltuks sellest, kuidas raha kulutatakse, mitte kui palju seda kulutatakse,» jätkas Carey, kes nimetas enda pakutud lähenemist spordialale tervislikumaks.

«Tahame, et meeskonnad võistleksid võidu eest, kuid tahame ka, et kõigil oleks võimalus võidu eest võistelda. See ei saa kunagi võrdne olema, alati on favoriidid, kuid tahame anda meeskondadele tunde, et neil on võimalus võidelda,» lausus Carey.

Mis muudatused arutelu all on?

F1 tähtsad ninad tahavad muuta autod atraktiivsemaks ja see tähendab liiga inisevaks muutunud mootorimüra suurendamist. Praeguste plaanide kohaselt jätkataks küll edaspidigi 1,6-liitriste turbohübriidmootoritega, kuid kaotatakse ära turbo-soojusest lisajõudu genereerinud elektrimootor, sest see summutas heli, ning lisaks lubataks mootoritel teha 3000 lisapööret minutis, et lärmi suurendada.

Et soojusenergia kadusid kompenseerida, suureneks kineetilise, sisuliselt pidurdamisel tekkinud energia osakaal. Lisaks tekiks sportlasel võimalus elektrienergiat läbi mitme ringi talletada, et seda siis vajadusel kas möödasõiduks või kiireks ringiks kasutada.

Uued regulatsioonid lubaks teoreetiliselt F1-sarjaga madalamatel kuludel liituda uutel mootoritarnijatel – 2021 kontekstis käivad kuulujutud peamiselt Aston Martini ja Porsche teemadel –, aga juba sarjas kanda kinnitanud firmade jaoks on need kui punane rätik härjale.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles