Kas Vormel E tõuseb tõesti F1-sarjast atraktiivsemaks?

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lewis Hamiltoni avarii teinud Mercedest teisaldatakse. Hugo Bossi reklaam on viimast hooaega näha tema kokpiti taga.
Lewis Hamiltoni avarii teinud Mercedest teisaldatakse. Hugo Bossi reklaam on viimast hooaega näha tema kokpiti taga. Foto: Aloisio Mauricio/imago/Scanpix

«Muidugi on F1 võidusõidus tippude tipp, aga Vormel E on uuenduslik ja jätkusuutlik,» selgitas Hugo Bossi uus juht Mark Langer, miks otsustati aastakümnetepikkuse koostöö järel kuninglikust vormelisarjast lahkuda. «Võidusõidud suurlinnades meeldivad nooremale publikule ja see loob uusi võimalusi.» Vormel E võidusõidud toimuvad näiteks New Yorki, Hong Kongi, Berliini ja Pariisi tänavatel ning on viimaste aastatega muutunud üha populaarsemaks.

Kui praegu peab veel piloot ePrix nime kandva sõidu jooksul korra vormelit vahetama – ühe masina akud ei pea lihtsalt tervet võistlusdistantsi vastu – siis 2018/19 hooajast võetakse kasutusele uued McLareni toodetud akud, mis selle vajaduse kaotavad. Just võimalus olla uute elektritehnoloogiate sünni juures on põhjus, miks on Vormel E sarjaga on järgnevatel aastatel liitumas autotootjad nagu BMW, Mercedes, Nissan ja Porsche. Juba praegu on sarjas esindatud näiteks Audi, Citroen, Jaguar ja Renault. Võrdluseks: F1-sarjas tarnivad (samuti lisaks sisepõlemismootorile elektrienergiat kasutavaid) jõuallikaid vaid Mercedes, Ferrari, Renault ning Honda. Kui lisaks autotootjatele hakkavad Vormel E manu üle minema ka sponsorid, F1-l pikka pidu pole.

«Pärast paljusid aastaid F1-s, tegelikult alates Jochen Massist 70ndatel, oleme mõelnud, mis on järgmine samm. Mis tuleb meie jaoks edasi,» rääkis Langer, et kindlasti ei lahku aastakümneid Mercedest  ja McLarenit toetanud Hugo Boss sarjast raha kokkuhoiuks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles