Autoralli MM-kalendrit ootab järjekordne raputus

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Austraalia MM-ralli
Austraalia MM-ralli Foto: @World / M-Sport

WRC-hooaeg lõppes teist aastat järjest Austraalias, kus võidukihutamisele järgnes pidulik galaõhtu Sydney’s. Nii läheb ka tuleval hooajal, kuid alates 2019. aastast peaks MM-sari taas lõpu saama Euroopa pinnal, vahendab Autosport.

Austraalia rallil on oma praegusel kujul kaks suurt probleemi. Esiteks on selle toimumispaik Coffs Harbour, mis pakub küll maalilisi vaateid ja oivalisi kruusateid, aga on oma 70 000 elanikuga MM-sarja jaoks liiga pisike.

«Coffs pakub kõike, mida meil on tarvis sportliku poole pealt ja siinsed inimesed võtavad meid alati väga soojalt vastu, aga ei ole saladus, et me tahaksime jõuda suurema publikuni. Siinne rahvaarv on piirav faktor,» selgitas WRC-sarja promootori esindaja Oliver Ciesla, miks otsitakse praegusele võistluspaigale alternatiivi.

Hinnanguga nõustus ka Rahvusvahelise Autoliidu FIA rallidirektor Jarmo Mahonen, kes ütles oma arvamuse ilustamata välja: «Selle ralli hea külg on see, et see on maruturvaline, sest siin pole üldse pealtvaatajaid.»

Soomlane tõi aga välja veel teisegi probleemi, mis Austraalia etappi vaevab: «Ma olen olnud alati selle vastu, et see on MM-sarja viimane etapp.» Võistlemine maakera kuklapoolel tähendab, et enamik rallifänne peab sündmustega kursis olema unetundide arvelt. «Olgem ausad, me oleme Euroopa-põhine spordiala ja peame hooaja lõpetama sealses ajas,» rõhutas Mahonen.

Kui Austraalia ralli oma probleemidele lahendust ei leia, võib selle tulevik osutuda tumedaks. Lõunapoolkeral võistlemisest ei peaks WRC-sari sealjuures kindlasti loobuma, sest MM-karusellile soovib naasta Uus-Meremaa võistlus ja hea meelega võetaks võistlus naabritelt üle. Viimaste kasuks räägib tõik, et erinevalt austraallastest on neil Hayden Paddoni näol olemas ka oma WRC-piloot, negatiivne on aga see, et nad on aja poolest veel kaks tundi Euroopast eespool.

Kõige värskem uuendus WRC-sarja kalendris on Türgi ralli tagasi kalendrisse pääsemine. Järgmisest aastast ei sõideta MM-etappi aga enam Eesti fännide seas armastatud Poola teedel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles