Rallidirektor avaldas nägemuse autoralli tulevikust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ott Tänak ja Martin Järveoja lõpetasid hooaja Austraalia rallil saadud teise kohaga.
Ott Tänak ja Martin Järveoja lõpetasid hooaja Austraalia rallil saadud teise kohaga. Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

FIA rallidirektor Jarmo Mahonen jätkab oma missiooni, mille eesmärk on muuta autoralli MM-etapid publikusõbralikumaks. Viimases intervjuus Autospordile pakkus ta välja, et rallide kiiruskatsete pikkused peaksid jääma kümne kilomeetri kanti.

Mahoneni eesmärk on muuta MM-rallid korrapärasemaks. See tähendaks, et rallipäev koosneks kahest ringist, mil läbitakse lühikesed kiiruskatsed ning päev sisaldaks lõunast hoolduspausi.

Juba varem on tema kriitikanoole alla sattunud Walesi ralli, kus läbiti ühes päevas 140 kilomeetri jagu katseid ilma hoolduspausita. Tema eesmärk on rallid standardiseerida, mis, nagu öeldud, tähendaks lühikesi kiiruskatseid.

«Minu isiklik hinnang on, et katsete pikkused võiksid olla 10 kilomeetrit. See võimaldaks luua rohkelt katseid, mis tähendaks rohkemate uudiste liikumist sotsiaalmeedias,» ütles soomlane.

«Räägime tunamullusest Mehhiko ralli 80 kilomeetri pikkusest katsest. Mis seal juhtus? Mitte midagi. Inimesed lülitasid end välja, sest neil hakkas igav,» tõi Mahonen näite.

«Ralli peab läbima evolutsiooni. Me ei saa minna tagasi vanade aegade juurde. Seda rallit, mida kunagi tundsime, enam ei eksisteeri,» jätkas soomlane. «See on ralli kruusa peal. Kui kaotad kümme sekundit esimesel katsel, on sinuga kõik.»

«Need päevad, kus saad mõelda, et hakkad teisel päeval ründama... neid päevi ei eksisteeri. Pealegi pole need autod mõeldud kestvussõitudeks,» lõpetas soomlane oma mõtte.

Märksõnad

Tagasi üles