Ametiühingu juhi, endise vormelitähe Alexander Wurzi sõnul on tegu ilmselt esimese korraga, kui kõik F1-sarjas võistlevad piloodid on nende liikmed. Liigutuse motivatsioon on ilmne: 2020. aastal lõppevad enamike sarjas osalevate meeskondade lepingud ning samuti mitmed olulised reeglid. Näiteks hakkavad seejärel kehtima uued mootoriregulatsioonid ja millised need olema peaks, on juba tekitanud sarjas palju paksu verd. Kommertsõiguste omanik Liberty Media tahab odavamaid jõuallikaid, et meelitada ligi uusi tarnijaid, praegused autofirmad eesotsas Ferrariga on lubanud aga ebasobivate tingimuste puhul sarjast taanduda.
Piloodid haistavad lähenevat kraaklemistulva ning on seetõttu valmis oma õigusi ja arvamusi kaitsma kui üks mees. «Nad tahavad ennetada, et poliitilised võimumängud või kaklused hakkavad mõjutama ringrajal toimuvat. Piloodid usuvad üheselt, et ühtsuses peitub selle spordiala edu alus,» sõnas Wurz. «Rõõmsad piloodid on F1-sarja parim müügiartikkel.»