Tippspordist lahtilaskmise keerukus

Sebastien Loeb sõitis viimati MM-rallil Monte Carlos 2015. aastal. Esimene tagasitulek lõppes aga kurvalt - kaheksandal kiiruskatsel sõitis ta vastu kivi ning katkestas.

FOTO: JEAN-PIERRE CLATOT/AFP

Kahtlejaid, kas üheksakordne autoralli maailmameister Sebastien Loeb saab MM-sarja naastes Citroëni roolis hakkama, leidub rallipilootidegi seas. Aastatel 2004–2012 üheksa järjestikust autoralli MM-tiitlit võitnud Loeb on küll läbi aegade üks mitmekülgsemaid autosportlasi, aga… kas 43-aastane prantslane suudab praeguste tipp-pilootidega võrreldes ralliautos enam kunagist kiirust näidata? Ajalugu viitab, et võib minna nii. Ent võib minna ka naa.

Tellijale

Loebi jaoks polnud MM-sarja naasmine uitotsus ning kolmel etapil – Mehhikos, Korsikas ja Kataloonias – osalemine tuleb puhtalt kogemuste pealt. Ühtlasi teeb prantslane Peugeot-Hanseni tiimis kaasa täishooaja rallikrossi MM-sarjas ja sõidab taas ka Dakari maratonralli.

«Loeb suudab kindlasti hästi sõita, kuid arvan, et ta ei jõua oma parimate päevade tasemele,» mainis Jari Matti Latvala, Ott Tänaku värske tiimikaaslane Toyotas Soome rahvusringhäälingule. «Tal on kogemused olemas, kuid naasmine pole lihtne. Sellegipoolest ootan huviga, et näha, millist kiirust Loeb näitab.»

Parim näide edukast tagasitulekust on läbi aegade edukaim olümpiamedalist Michael Phelps (pildil). Phelps tegi oma olümpiamängude debüüdi juba 17 aastat tagasi, kuid esimese kulla võitis 2004. aastal Ateenast. 2012. aastal pani lõpuks 18 olümpiamedalit võitnud Phelps pärast Londoni olümpiamänge karjäärile punkti, ent läks ohjeldamatu pidutsemisega paksuks.

Tagasi üles