Margus Kiiver: autoralli MM 2018 – suuri muutusi pole, aga põnev on ikka

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ott Tänaku auto hooldus enne Monte Carlo rallit.
Ott Tänaku auto hooldus enne Monte Carlo rallit. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Ma mäletan, kuidas ootasin põhikooli ajal suvevaheaja lõpus kooli algust. Ootasin, et saaks taas kokku koolikaaslastega, et jagada suvevaheaja muljeid. Muidugi oli ka väike põnevus uue õppeaasta ees. Peab tunnistama, et enne autoralli MM-sarja algust tunnen ma sama. Mida päev edasi, seda rohkem jälgin ralliuudiseid. Rallikogukond, kus ei tunnistata riikide piire, on hakanud taas aktiivsemalt elama, sest 2018. aasta MM algab juba täna tõelise klassiku, Monte Carlo ralliga.

Kui minna ajas aasta tagasi, oli olukord veelgi põnevam. WRC-sarja valitsenud Volkswagen oli lahkunud ja kaardipakk segi löödud – uued tiimid, uued autod, sõitjate liikumine. Tulemuseks ülipõnev WRC-hooaeg, mis tipnes meie jaoks Ott Tänaku ja Martin Järveoja suurepärase kolmanda kohaga. Kirss tordi peal oli Tänaku ja Järveoja tiimivahetus, mis näitas ka viimasele pessimistile nende väärtust selles maailmas. Aga see kõik oli aastal 2017.

Algava WRC-hooaja eel on muutusi vähem, aga põnevusnivoo, julgen öelda, sama. Enim tähelepanu pälvinud tiimivahetus on Tänaku ja Järveoja siirdumine M-Sportist Toyota tehasemeeskonda. Pikka aega M-Sporti perekonda kuulunud Tänakule on muutus suur. Eelmisel aastal Tänakuga samasse autosse istunud Järveoja jaoks ilmselt pisut lihtsam. Teades mõlema mehe professionaalsust, ei kahtle ma, et nad suudavad edulugu uues meeskonnas jätkata.

Tagasi üles