Saada vihje

Ott Tänaku kiirus hirmutab soomlasi (5)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Toyota rallimeeskond aastal 2018.
Toyota rallimeeskond aastal 2018. Foto: Toyota Gazoo Racing WRT

Monte Carlo ralli tulemused on andnud mõtlemisainet üle lahe – Ott Tänak kohanes Toyota meeskonnaga nii kärmelt, et on juba kiirem soomlaste esipiloodist Jari-Matti Latvalast.

Aamulehti võttis Monte Carlo ralli esimese täispika võistluspäeva kokku uudisega, mis kandis pealkirja «Kas Ott Tänak põrmustab Toyota rahuliku õhkkonna? Jari-Matti Latvala seisab taas vastamisi kange väljakutsega». Sõnum on lihtne: Latvala peaks tänavu võitlema MM-tiitlile, aga seda vaid juhul, kui eestlane tema enesekindlust ei hävita.

Toyota oli mullu läbi ja lõhki Soome meeskond – kodu Jyväskylä külje all, tiimiboss Tommi Mäkinen, sõitjad Latvala, Esapekka Lappi ja Juho Hänninen. Viimane oli aga varasem testisõitja, kes sai tehtud töö eest preemiaks võistelda MM-sarjas, ning Lappi alles tõusev täht. Latvala esisõitjarollis polnud kahtlust ning kui tehnilised viperused poleks hooaja teist poolt rikkunud, püsinuks ta kindlasti tiitlikonkurentsis.

Tänavu pidi seis olema parem – tiim alustas teist aastat WRC-sarjas ja Yarise võistlusauto oli titehädad minetanud. Latvala pidi olema valmis tiitlivõiduks. «Ette tuli aga uus ja märkimisväärne takistus: Juho Hännineni asemel võeti Toyota kolmandaks sõitjaks eestlane Ott Tänak,» kirjutab Aamulehti kolumnis Mikko Gynther.

Eestlane on MM-sarjas tipp-piloot, mulluse hooaja kolmas mees ja juba oma esimesel rallil suudab ta Latvalat edestada. Monte Carlo on hooaja kõige eriskummalisem võistlus ja sealsete jõujoonte järgi ei saa ennustada, milline saab olema ülejäänud hooaeg, kuid ometi on Gynther mures: et tiimi esisõitja kohale peetakse nüüd duelli, kahjustab tingimata Toyota õhkkonda. «Kui Latvala ja Tänak haistavad, et selle autoga võib kõrgele välja jõuda, lõpetatakse üleüldse heaolu nimel rügamine ja keskendutakse individuaalsele edule. (Tiimiboss Tommi) Mäkinen peab hakkama töörahu hoidma.

Kuidas Latvala selle olukorraga hakkama saab? Kas hakkavad kimbutama Volkswageni-aegsed tondid? On ta nüüd rohkem valmis tiimikaaslasega lahingut pidama?» küsib ajakirjanik. Volkswagenis jäi Latvala pidevalt Sebastien Ogieri varju ning põrus peamiselt just vaimselt.

Väga oluline verstapost on meeste lahingus veebruarikuine Rootsi ralli. Latvala on seal tiitlikaitsja, Tänak esikohapretendent. «Kaotust niinimetatud koduvõistlusel annaks kindlasti löögi enesekindlusele,» ennustab Gynther, et Latvala peab suutma Rootsis tiimikaaslase selja taga hoida.

Tagasi üles