:format(webp)/nginx/o/2018/02/16/7588869t1hbbda.jpg)
Ott Tänak kaotas Rootsi ralli neljandal kiiruskatsel parimat aega näidanud Andreas Mikkelsenile 18,6 sekundiga ja kukkus poodiumikohalt seitsmendaks. Süüdi oli selles värske lumi – Tänak startis teisena ja tegi katse lõpus lumesahatööd, samas kui konkurendid said kihutada puhtamates oludes.
Tänak oli olude pärast korraldajate peale vihane, süüdistades neid hiljem startinud kohalike sportlaste eelistamises. Kehvade tingimuste kirjeldamiseks tuli Toyota piloot seejuures nii vahetus katselõpuintervjuus kui ka hiljem teenindusalas välja huvitava väitega: ta oli raudkindel, et neis oludes on isegi R2-masinatel sõitvad piloodid kiiremad.
/nginx/o/2018/02/16/7588855t1hf9b3.jpg)
R2-autod on 180-hobujõulise üheliitrise turbomootoriga esiveolised rallimasinad. Tänaku Yaris WRC-l on aga jõudu 380 hobuse jagu, lisaks kasutada nelikvedu. Kas tõesti saab esimene olla ükskõik millistes oludes kiirem?
Vastus selgub kahe eestlase aegu võrreldes, sest neljandal katsel oli kõige kiirem R2-piloot juunioride MM-sarjas debüüti tegev Ken Torn. Terve katse peale oli Tänak rahvuskaaslasest mõistagi märgatavalt kiirem – tema läbis 19,13 kilomeetrit ajaga 10.37,1, Torn 11.41,4.
Huvitavaks läheb võrdlus aga siis, kui võtta arvesse kahe saarlase aeg viimases vaheajapunktis. Seal oli Tänaku tulemus 8.59,2, Tornil aga 10.08,6. Paari viimase lumise kilomeetri läbimiseks kulus Tänakul seega 1.37,9, Torn oli ajaga 1.32,8 viis sekundit kiirem.
Ehk Tänakul oli õigus – teeolud olid lihtsalt kohutavad ja sellel on ka konkreetne numbriline tõestus.