Ferrari – vormelimaailma Leonardo DiCaprio

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Leonardo DiCaprio - Jean Todti arvates Ferrari võrdkuju
Leonardo DiCaprio - Jean Todti arvates Ferrari võrdkuju Foto: Robin Utrecht/AFP/Scanpix

Kas Ferrari peaks jätkuvalt saama sada miljonit eurot peopeale ainult seetõttu, et nad on vanim F1-tiim? «On ju normaalne, et Leonardo DiCaprio teenib enam kui mõni telenäitleja? On normaalne. Nii et selline elu on – mida parem sa oled, seda rohkem peaksid sa teenima,» arvas Rahvusvahelise Autoliidu FIA boss Jean Todt.

Jutt käib umbkaudu sajast miljonist, mis on Ferrarile igal F1-hooajal garanteeritud, sest nad on ainus vahepausideta sarjas osalenud tiim. F1 uued omanikud Ameerikast on andnud märku, et nemad sooviksid sellisele erikohtlemisele piiri panna, kuid Todt, endine Ferrari tiimipealik, seda mõistlikuks ei pea, kirjutag PlanetF1.

«Siin tegevusalal, vähemalt mulle tundub nii, on normaalne, et nad rohkem teenivad. Varem oli nii, et nad said palju raha ka kehvade tulemustega, aga nüüd teenivad nad rohkem ja kuuluvad tippude hulka, nii et see on loogiline,» sõnas prantslane.

Jean Todt
Jean Todt Foto: TONY KARUMBA/AFP/Scanpix

Küll aga on Todt seda meelt, et Ferrari peaks kaotama oma vetoõiguse F1-sarjas, mis garanteerib, et ükski itaallastele sobimatu reeglitemuudatus läbi ei lähe. «See veto anti neile Enzo Ferrari aegadel, kui ta oli Maranellos ihuüksi. Tal oli ainus meeskond, kes võistles oma mootori ja masinaga – vastas olid teised tiimid, kel oli kõigil kasutada Fordi mootor,» selgitas Todt reegli algusaega. «Toona otsustati, et nad vajasid lisakaitset, kuna nemad ei paiknenud mootorispordi mõttes mustal mullal. See on veto saamislugu. Aga mina isiklikult arvan, et seda ei tohiks enam pooldada. Ajad on muutunud.»

FIA presidendi väitel on ta oma arvamuses aga üksinda, nagu näitas hiljutine tippkohtumine. «Ma olin ainukene, kes sellele vastu oli. Ainukene. See oli Pariisis FIA peakontoris toimunud koosolek, kus olid kohal sarja omanikud ja kõik meeskonnad, ning ma küsisin, mida nad arvavad Ferrari vetovõimalusest. Nad ütlesid, et neil sellega probleeme pole, nii et mul olnuks sobimatu hakata üksinda ütlema, et ma olen Ferrari. vetoõiguse vastu,» rääkis Todt.

Itaalia tiim taob parajasti taas oma traditsioonilist trummi, et kui läbi ei lähe nende nägemus F1-sarja tulevikust, kavatsevad nad võistlemisest loobuda. Meeskonna enda väitel säästetaks niimoodi aastas 100 miljonit eurot. Todt, kes ähvardamistaktikat suurepäraselt tunneb, Ferrari pärast ei muretse: «Nad on oma otsustes vabad. Muidugi ma loodan, et nad ei lahku, aga alati võib nii minna. Oleme ju näinud, kuidas suured tiimid ära lähevad ja siis jälle tagasi tulevad. See on nende enda valik.»

Tagasi üles