Saada vihje

Kentsakas juhtum suitseva Ferrariga testisõidu ajal

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sebastian Vettel (GER) Ferrari SF71H with smoke coming from a pipe at the side of the pit garage.
08.03.2018. Formula One Testing, Day Three, Barcelona, Spain. Thursday.
Photo credit should read: XPB/Press Association Images.
Sebastian Vettel (GER) Ferrari SF71H with smoke coming from a pipe at the side of the pit garage. 08.03.2018. Formula One Testing, Day Three, Barcelona, Spain. Thursday. Photo credit should read: XPB/Press Association Images. Foto: XPB/XPB Images/Press Association Images

F1-sarja hooajaeelsed testid annavad aimu meeskondade omavahelisest jõuvahekorrast, kuid tõde selgub alles nädala pärast peetaval Austraalia GPl. Seni on võimalik aga arutada meeskondade kasutatavate uute tehniliste nüansside üle, millest kahtlemata kummalisemad on suitsevad Ferrari mootorid.

Barcelonas toimunud testisõitudel võis kolmest garaažist pahatihti näha tõusmas halli tossu. Ferrari, Haasi ja Sauberi vormelid väljusid pidevalt rajale läbi kummalise pilve, mis pani konkurendid esialgu põhjust otsides kukalt kratsima. Mida Ferrari kavaldab, et mitte ainult nende enda vormel, aga ka nende mootoriklientide omad nõnda kummaliselt käituvad?

Motorsport.com selgitab, et tegu ei ole siiski ühegi kavala trikiga, vaid Ferrari üritab lihtsalt kohaneda tänavuseks hooajaks muudetud reeglitega. Nimelt on viimased paar aastat vormeliringkondades käinud jutud, et mõni meeskond (loe: Ferrari) juhib üleliigse mootoriõli auruna oma mootorisse, kus see lisakütusena ära põletatakse ja sellega kaasneb vormeli ajutine võimsustõus. Tänavu on Rahvusvaheline Autoliit FIA aga selgesõnaliselt reeglitesse kirja pannud, et taoline käitumine on keelatud.

See tähendab, et meeskonnad peavad üleliigse aurustunud õli muul moel masinast välja juhtima. Ferrari mootorite tekitatava auru kogus on ilmselt teistest tootjatest lihtsalt suurem, tõenäoliselt seotud võimaliku nihverdamisega varasematel aastatel, väljalaske asukoht erinev ning nõnda tekitavad nad suurema pilve, mis külmas Barcelona õhus kondenseerus. Nagu hingeõhk talvel.

FIA igatahes suitsevate Ferraride pärast ei muretse. Võistlusdirektor Charlie Whitingi sõnul nägi sarnast tossu mullu tõusmas ka Toro Rossode päradest, aga seda ainult masinat käivitades. Kuna võistluse ajal vormelid rajale õli ei poeta, ei ole ka kohtunikel põhjust sekkuda.

Tagasi üles