Vormelitüli käärib edasi: Red Bulli boss süüdistab Ferrarit kahepalgelisuses

Kristjan Jaak Kangur
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Christian Hornerile ei meeldi, kuidas Ferrari teiste tiimide selja taga susserdab.
Christian Hornerile ei meeldi, kuidas Ferrari teiste tiimide selja taga susserdab. Foto: LaPresse/Photo4/Scanpix

Vormel 1 sarja sõitjateturul tänavu tipptiimides liikumisi polnud ning sestap on tähelepanu pöördunud meestele, kes jäävad tavavaataja pilgu eest kulisside taha, ent kelle roll võib olla mõõtmatult tähtis. Red Bulli tiimijuht Christian Horner on jätkuvalt pahane Ferrari peale, kes värbas senise FIA turvajuhi Laurent Mekiesi. Horner nimetas äsjases intervjuus Ferrari käitumist «lihtsalt vääraks».

Eelmisel nädalal selgus, et Mekies alustab Ferrari juures tööd juba septembris, kõigest kuus kuud pärast FIA-le lahkumisavalduse esitamist. Seda hoolimata asjaolust, et tiimid sõlmisid viimasel strateegiagrupi koosolekul härrasmeeste kokkuleppe: mõne võistkonna juures tööle asuv FIA ametnik teeb seda minimaalselt 12 kuud pärast eelmisest ametist lahkumist.

Ferrari allikad on sellise kokkuleppe olemasolu eitanud, kuid Horner nimetab seda udu ajamiseks. «Jutt oli selge – kui keegi on FIAs või FOMAs ja läheb mõnda tiimi, või ka vastupidi, võtab ta enne 12-kuulise pausi,» vahendab Motorsport.com Horneri sõnu.

«Ma pakkusin isegi välja, et lisaks sellele võiks antud tiim teha FIA liiklusturvalisuse fondi miljoni dollari suuruse annetuse, ja president Jean Todt oli selle mõttega iseäranis päri. Aga mööda läheb vaid kuus nädalat ja siin me nüüd omadega oleme – Ferrari saab mehe, kellel on tohutul hulgal teadmisi,» pahandas Horner.

«Alles novembris-detsembris istusid meie insenerid temaga sama laua taga ja rääkisid vedrustusest ning paljust muust. Selles peitubki tema väärtus,» selgitas Horner, miks Mekiesi töökohavahetus teised tiimid kurjaks ajab. «Me ju usaldame neid ametnikke, peamegi usaldama, sest nad kuuluvad sarja juhtorganisse. On väga vale, et selline mees konkurendi juures lõpetab,» sõnas ta.

«Tema suurim pagas on tema teadmised. Olgu, muidugi teeb ta ka oma tööd hästi, aga tema väärtust suurendab asjaolu, et ta teab eraviisilist infot. Tal pole seadusega keelatud seda kaasa võtta – kui tal muidugi pole jooniseid või andmeid ja selles julgen ma vägagi kahelda. Aga tema peas on teadmised... ja nii me kokku ei leppinud,» sõnas Horner.

Mida on tal aga öelda Ferrarile, kes väidab, et jutt härrasmeeste kokkuleppest on müüt? «Me olime kõik samas ruumis. Ja need härrasmehed, kes käed lõid, teavad, kuidas asi oli,» teatas Horner.

Strateegiagrupp koguneski seejuures just seetõttu, et Renault palkas FIA tehnilise delegaadi Marcin Budkowski. Temagi puhul kartsid tiimid, et mees võtab kaasa salajast teavet. Erinevalt Ferrarist ei ajanud Renault aga üleolevalt rinda kummi, vaid tunnistas, et olukord on tõesti keeruline. Budkowski liitumine tiimiga lükati kuus kuud edasi.

Horneri sõnul pole võimalik selliseid küsimusi paberile pandud reeglitega lahendada – sel juhul mindaks vastuollu tööjõuseadusega, mis on lisaks kõigele riigiti erinev. «Keegi polnud Budkowskiga juhtunu üle õnnelik, aga Renault käitus õigesti: nad ütlesid, et olgu, me ei luba teda enne tööle, kui teised tiimid rahul on. Eriti pettumustvalmistav oli aga see, et Ferrari oli kõige häälekam ja nõudis koguni kolme aasta pikkust kohustuslikku pausi. See, et kolmest aastast sai äkitselt paar kuud, pole absoluutselt vastuvõetav. Ja kui järgmisel korral koguneme, võtan selle teema kindlasti uuesti üles,» lubas Horner.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles