FIA võttis mõistuse pähe ja lõi punktikatsel korra majja

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sebastien Ogier Rootsis algatatud segadus sai kesta kaks MM-rallit. Neist teisel riisus sellest koore Ott Tänak.
Sebastien Ogier Rootsis algatatud segadus sai kesta kaks MM-rallit. Neist teisel riisus sellest koore Ott Tänak. Foto: @World/M-Sport

Rahvusvaheline Autospordiliit FIA lõi jõuga kinni Sebastien Ogier’ avatud Pandora laeka. Alates Korsika MM-rallist ei ole ajatrahvi saanud sportlastel võimalik viimaselt kiiruskatselt lisapunkte teenida.

WRC-sarjas kehtis kuni Rootsi MM-rallini härrasmeeste kokkulepe, mis täitis reeglistikus haigutanud augu. Punktikatse stardijärjekorraga oli võimalik manipuleerida, kui võtta meelega ajatrahv ning saavutada niimoodi parem stardipositsioon. Meeskonnad olid aga otsustanud, et seda võimalust ei kasutata. Rootsis rebis M-Sport kokkuleppe ribadeks – Ogier oli terve nädalavahetuse virelenud lumesahamehe ametis ja üritas päästa, mis päästa annab. Viiekordne maailmameister ohverdas oma 10. koha ja ühe MM-punkti, startis viimase WRC-masinana ja sai katsel teise aja ehk neli lisasilma.

Ogier’ käitumine meelitas halvale teele ka teisi: Mehhiko rallil kasutasid sama trikki Ott Tänak ja Thierry Neuville, kes teenisid vastavalt viis ja kolm lisapunkti. FIA-le ja MM-sarja korraldajatele säärane käitumine mõistagi ei meeldi, sest esiteks lööb see sassi punktikatselt toodetava teleülekande toimimise ja teiseks tõmbab tähelepanu eemale liidri finišilt ehk veel šampuse pritsimise eel ei saa välja kuulutada MMi ametlikku punktitabelit.

Tagasi üles