Statistikapomm: Hamiltoni needus jätkub, Vettel lõpetas üllatavalt pika põua

Viljar Voog
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Austraalia GP võitjad saavad auhinnaks Jack Brabhami 1959. aastal kasutatud rooli imitatsiooni.
Austraalia GP võitjad saavad auhinnaks Jack Brabhami 1959. aastal kasutatud rooli imitatsiooni. Foto: WILLIAM WEST/AFP/Scanpix

Austraalia GP kiireim mees oli Lewis Hamilton, aga sellest piisas vaid teiseks kohaks. Võitis Sebastian Vettel. Numbrid on lõpuprotokollist palju ausamad!

Tegu oli F1 ajaloo 977. GPga. Arv tiksub neljakohaliseks järgmisel aastal.

Viimasel kolmel hooajal on Hamilton näidanud kiireimat aega kõigi Austraalia GP reedestel vabatreeningutel ja ka kvalifikatsioonis. Ometi on ta lõpetanud võidusõidu kolm korda teisena.

Britt alustas esimesena viiendat järjestikkust Austraalia GPd. Kokku on tal seal parimaid stardikohti nüüd seitse – varem on nii palju ühel võistlusel suutnud esikohalt startida vaid legendaarsed Ayrton Senna ja Michael Schumacher.

Viimasel viiel hooajal on Mercedestele kuulunud 70 parimat stardikohta 80-st.

Hamilton on samas ajavahemikus olnud vähemalt korraks esikohal 62. GP-l.

Red Bulli jaoks on väike võit, et Max Verstappen ja Daniel Ricciardo jõudsid mõlemad stardirivvi. Viimasel kolmel (!) hooajal pole Austraalias mõlemat punast pulli seal nähtud.

Kevin Magnussen võis küll kinnitamata ratta tõttu varakult raja kõrvale jääda, aga ometi suutis ta esimesel võidusõidul esinelikus läbida rohkem ringe kui viimasel kahel hooajal kokku (6).

Samal teemal jätkates: viimati pidid mõlemad Haasid katkestama … 2017 Austraalia GP-l.

2017 Austraalia GP-l tehti kokku kaks (!) möödasõitu. See tulemus ületati tänavu esimese kümne ringiga. Kaasa aitas ajaloo esimene kolmas DRSi ala.

Ainus piloot, kes mullu ei suutnud kordagi avaringil oma positsiooni parandada, oli Kimi Räikkönen. Soomlane jätkab samas vaimus.

Toro Rossoga täna viimaseks jäänud Brendon Hartley jaoks oli tema elu viies F1 GP esimene, kus ta ei langenud karistuste tõttu stardirivis tahapoole.

Vettelil täitusid kaks olulist juubelit – ta kerkis 100. korda poodiumile ja on nüüd liidrikohal kihutanud üle 3000 ringi.

Vetteli esikoht tähendab, et jätkuvalt on ainus F1-hooaeg, kus mõni sakslane pole võidurõõmu maitsnud, 1992.

Võiduga tõusis Vettel ka MM-tabeli tippu. Viimati oli ta seal mulluse Belgia GP järel.

Vettel võitis mullu viis etappi ja alustas võidukalt ka tänavust hooaega. Viimati suutis sakslane kahel järjestikkusel hooajal võitjana šampust pritsida oma kolmanda-neljandat MM-tiitlit võites ehk 2012-13.

Ferrari ootas veelgi pikemat aega hooaegadel jutti GPde võitmist – Felipe Massa sai sellega viimati hakkama 2007-08. Kaks järjestikkust Austraalia GPd võitis Itaalia tallis viimati Michael Schumacher 2001-02.

Vettel on viimasest kaheksast Austraalia GPst lõpetanud esikolmikus seitsmel. Erand on 2014 võidukihutamine, kus toonane Red Bulli piloot mootoriprobleemide tõttu katkestama pidi.

Tegu oli sakslase 48. etapivõiduga. Ferrari ridades oli see ta 9.

Vettel ja Räikkönen on Ferraris nüüd koos poodiumil käinud seitsmel korral.

Ferrari on sel kümnendil Austraalias võidutsenud juba kolmel korral. Hooaja kokkuvõttes pole aga tiitlit kordagi saadud.

Michael Schumacheri rekord püsib! Jutt ei käi tema võistlussisesest ringirekordist, mida isegi ei ohustatud, vaid GP keskmisest kiirusest 219,01 km/h, mille sakslane püstitas 2004. aastal. Rekord võinuks täna langeda, kuid selle võimaluse rikkus turvaauto.

Turvaautot on nüüd Austraalias nähtuv 9 korral viimasest 11 GPst.

Kõik senised F1-karjääri nullipoisid jätkavad samamoodi Charles Leclerc lõpetas oma debüüdi 13. kohal, Hartley oli 15., Pierre Gasly ja Sergei Sirotkin katkestasid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles