Saada vihje

Rallikrossis võeti kasutusele muudatus, mis tegi eestlaste hooaja ettevalmistuse keerulisemaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Janno Ligur
Janno Ligur Foto: Ieva Makare/LETA

Eelmisel aastal Eesti rallikrossiajalugu teinud ja Belgias Jules Tacheny ringrajal peetud EM-etapil teise koha võitnud Janno Ligur alustab hooaega järgmisel nädalal Kataloonias. Ligur rääkis Kuku raadio rallisaatele «Piloot», et ettevalmistus on kulgenud üle kivide-kändude.

«Hiljuti kehtestati ühine reegel, et kõik autod peavad omama ühist mootorijuhtimissüsteemi ning selle süsteemiga on hetkel probleemid. Paljud meeskonnad alles pusivad, et neid probleeme lahendada, aga meie saime just oma auto käima ning loodame, et saame need probleemid seljatatud.»

Liguri sõnul oli muudatuse eesmärgiks kõigile võrdsemate tingimuste kehtestamine. «Mõnede meestega oli kahtlused, et nad kasutavad keelatud võtteid veojõukontrolli näol ning seepärast võeti ka otsus vastu.»

21-aastane Ligur jätkab sel hooajal suurte tehasetiimide sõitjate vastu võitlemist oma kodukootud masinaga ehk Škoda Fabiaga. «Auto ehitasime isaga aastal 2012 ning oleme seda jõudumööda ka arendanud. Järjest rohkem tuleb ka minul ülikoolist neid teadmisi ja mõtteid, mida võiks proovida. Järjest oleme neid rakendanud ja autot parandanud.»

Tõsi, noormees kinnitas, et masinat üritati vahepeal ka uuema vastu vahetada. «Üritasime küll autot müüa sügisel, oli ka päris palju huvilisi, mõni ka tõsisem, aga kahjuks diiliks ei läinud.»

Möödunud aastal sai Ligur EM-sarja üldkokkuvõttes kuuenda koha. Tänavu on siht veidi suurem. «Tahaks ikka hooaja lõpptulemit iga aastaga parandada. Viimastel aastatel on olnud eesmärk, et saaks TOP3 sekka tulla. Üritan püüelda finaali ning nagu see kulunud lause juba on – sealt edasi on kõik võimalik!»

Tagasi üles