Piirideta sprint? Vormel 1 sarjas plaanitakse järjekordset suurt muudatust

Kristjan Jaak Kangur
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vormel 1 sarja avaetapi start Melbourne'is.
Vormel 1 sarja avaetapi start Melbourne'is. Foto: CHINE NOUVELLE/SIPA/Scanpix

Vormel 1 üks sarja uued juhid jätkavad uuenduste kursil. Nüüd tahetakse pea peale pöörata senine kvalifikatsioonisüsteem ning selgitada pühapäevase võistluse stardikohad välja laupäeval peetava sprindisõidu käigus.

Reedel oleks kavas kaks tunni pikkust vabatreeningut, mille järel fännid pääseksid boksiteele sõitjaid ja autosid lähemalt silmitsema. Samasugune praktika on kasutusel paljudes teistes võidusõidusarjades. Sarja omanikfirma Liberty Media arvates võiks laupäevane sprindisõit seejuures toimuda ilma tankimis- ja rehvipiiranguteta, sest nii saaksid kõik tiimid vabalt näidata, kui kiired nende autod tegelikult on. 

Algselt samuti väljakäidud ideed stardirivi tagurpidi pööramise kohta peeti liialt sunnituks ja sellest loobuti. Viimati uuendas vormel 1 sari ajasõidu formaati 2016. aastal, kui vaid ühe etapi järel kaotati vastuoluline väljalangemissüsteem. Nüüd plaanib Liberty aga uusi reegleid, mis jõustuksid alates 2021. aastast.

Praegu on kavas kolm vabatreeningut: kaks reedel ja üks laupäeva hommikul enne ajasõitu. Mercedese bossi Toto Wolffi arvates võiks MM-punkte jagada ka vabatreeningutel. «Nii oleks võistkondadel motivatsiooni autosid korralikult seadistada,» leidis ta. Tema kolleeg Niki Lauda pani seevastu ette, et sõidud võiksidki olla lühemad. «Miks mitte panna ajalimiidiks näiteks 90 või 100 minutit? Kes see ikka viitsib vaadata, kuidas autod Singapuris või Monacos tiirutavad ja midagi ei juhtu: kellele me sellist toodet müüme?» arutles Lauda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles