McLareni vormel 1 võistkond teatas, et on lõpetanud töösuhte auto šassii eest vastutanud inseneri Tim Gossiga. Hooaeg ei ole alanud loodetud moel ning tiim lubab teha tehnilises osakonnas veel märkimisväärseid muudatusi, vahendab Autosport.
Pead juba lendavad: McLaren vallandas olulise tiimiliikme
Võistkond on väidetavalt leppinud sellega, et paari viimase hooaja kehvades tulemustes polnud süüdi ainult Honda mootorid. Tänavu kasutatakse Renault' jõuallikaid, ent tippvõistkondadest jäädakse endiselt kaugele. Ennekõik napib selle aasta McLarenil aerodünaamilist survejõudu ja sirgekiirust.
«Tegu on proaktiivse ja pideva protsessiga, mis puudutab paljusid osakondi. Eesmärgiks on meie kunagine edu taastada,» laususu Autospordile võistkonna esindaja.
Goss kuulus koos jõuallikate eest vastutanud Matt Morrise ja aerodünaamikaosakonna juhi Peter Prodromouga McLareni tippinseneride triosse. McLarenis on ta võtmekohal töötanud alates 1990. aastast, pidades erinevaid ameteid. Seni pole veel selge, kas ta jätkab firmas või lahkub sealt täielikult.
«Meil on samad mootorid nagu Renault'l ja Red Bullil, aga jääme neile alla. Pole mõtet ilmselget eitada,» tõdes Hiina etapil tiimi võidusõidudirektor Eric Boullier. «Peame mõistma, miks oleme kvalifikatsioonis nii aeglased, miks oleme sõidus kiiremad ja miks teistele Renault' tiimidele alla jääme. Punkt.»
Gossi teenetest loobumise otsus tuli vaid päev pärast seda, kui Zak Brownist sai McLareni võidusõiduosakonna tegevjuht. Autosport väidab, et Brown mängib nüüd McLareni probleemide põhjuste otsimisel senisest aktiivsemat rolli. Ühtlasi on tema otsustada vajalikud muudatused ning Gossi vallandamine võib olla neist alles esimene.
McLareni esisõitja Fernando Alonso on kolme etapi järel MM-sarja üldtabelis kuues, olles saanud ühe viienda ja kaks seitsmendat kohta. Stoffel Vandoorne'il on kirjas 9., 8. ja 13. koht ning see annab talle üldarvestuses 11. koha.