Autosport kirjutab, et aprillis Genfis toimunud koosolekul käidi välja ettepanek vähendada uute autode turbo õhuvõtuava – praegu on selle läbimõõt 36 millimeetrit, eratiimide autodel võiks aga olla kaks millimeetrit väiksem. Seni on uue autoga erasõitjatest vähegi arvestatava programmi kokku saanud vaid Lorenzo Bertelli, kes osales mullu Rootsi, Mehhiko ja Argentina rallil.
Aastaid samuti omal käel kihutanud Martin Prokop on aga näiteks sarjast taandunud, korralikku võistlusprogrammi ei õnnestunud mullu rahapuudusel kokku panna isegi Robert Kubica sugusel nimekal mehel. Näiteks Henning Solberg tegi veel 2016. aastal erasõitjana kaasa viiel rallil, ent on mullu ja tänavu osalenud vaid Rootsi etapil.
FIA on alates uute autode kasutuselevõtust avaldanud muret selle üle, et need on erasõitjate jaoks lihtsalt liiga kiired. «Kui vähendaksime turbo õhuvõtuava, viiks see autod tagasi eelmise põlvkonna mudelite võimsuse juurde. Tahame ju näha rajal rohkem autosid ja oleks tore, kui need autod leiaksid kasutust ka väljaspool WRC-sarja,» lausus üks anonüümseks jääda soovinud allikas Autospordile.
Oma nime all soostus sama kinnitama M-Sporti juhtiv Malcolm Wilson, kelle ettevõte on aastaid erasõitjatele autosid tarninud. «Me ei müü praegu üldse autosid, nii et kõik mõtted, mis aitavad hetkeolukorda muuta, on teretulnud. Kõik tahavad neid autosid riigi meistrivõistluste etappidel sõitmas näha,» lausus Wilson.
Toyota tiimiboss Tommi Mäkinen pole seevastu kindel, kas autode kunstlik aeglasemaks muutmine on ikka hea mõte. «Kindlasti oleks põnev neid näiteks ERC-sarja etappidel sõitmas näha. Kuid kas nad on ikka nii ohtlikud?» arutles Mäkinen.