Rahvusvaheline Autoliit (FIA) selgitas ametlikult, miks näidati Sebastian Vettelile eilsesl vormel 1 Kanada etapil ekslikult ruudulist lippu ring enne võistluse tegelikku lõppu. Selgus, et lippu lehvitanud modell Winnie Harlow polnud milleski süüdi.
Kuidas sündis ohtlik lipueksimus? FIA vabastas modelli ametlikult süüst
Nagu selgitas FIA võidusõidudirektor Charlie Whiting, tegi vea hoopis võistluse starter. Ta arvas, et Vettel on 70. ringil ja andis Harlow'le korralduse lippu näidata, kuigi tegelikult lõpetas sakslane alles 69. ringi. Sõitjad kihutasid lõpuni täistempos, ent vastavalt reeglitele loeti võistlus justkui punase lipuga peatatuks.
See tähendab, et paremusjärjestus pannakse paika eelmise ehk antud juhul 68. ringi seisuga. Õnneks Kanadas kahel viimasel ringil enam kohti ei vahetatud ja tulemused jäid kehtima. Ainsa muudatusena pidi Daniel Ricciardo loovutama võistluste kiireima ringi au meeskonnakaaslasele Max Verstappenile.
«Juhtunul polnud mingit pistmist sellega, et ruudulipp oli kuulsuse käes. Inimesed, kes igapäevaselt vormel 1 sarjas ei tööta, võivad vahel ekraanigraafikast segadusse sattuda, ja nii juhtus ka starteriga,» selgitas Whiting väljaandele Autosport. «Mõistagi oli tegemist väga kahestsusväärse juhtumiga. Eks peame edaspidi rajatöötajaid veel rohkem juhendama.»
Kui Vettel oli pärast sõidu tegelikku lõppu õnnelik, et pealtvaatajad viimasel ringil ekslikult rajale ei jooksnud, siis Whiting tundis muret rajakohtunike pärast. Võidusõidus on kombeks, et ruudulipu langemise järel tervitavad kohtunikud jahutusringil kõiki lippe lehvitades sõitjaid raja ääres, tulles selleks kaitsepiirete tagant välja. Kanadas lehvisid viimasel ringil mitmes kohas küll kõik lipud, ent õnneks piirde tagant. «Meil on varem korra juhtunud, et kohtunikud tulevad raja veerde ja see oleks juba ohtlik. Peame vaatama, et midagi sellist ei saaks enam toimuda,» oli Whiting probleemist teadlik.