Saada vihje

Nanci Ristla tegi Soomes Eesti autospordi ajalugu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Maarja Värv
Copy
Nanci Ristla
Nanci Ristla Foto: ruudulipp.ee

Tänavu tähistatakse Eesti auto-motospordi 90. juubelit ja sellele aastale sobivalt tehti möödunud nädalavahetusel Eesti autospordi ajaloo seisukohast olulised stardid. Nanci Ristlast sai esimene Eesti naisvormelisõitja, kes ametlikel võistlustel startinud.

Ristla osales Soome meistrivõistluste etapil Ahvenisto ringrajal Vormel Ford klassis, vahendab ruudulipp.ee.

Hooaja eel vajalikud testid teinud ja litsentsi saanud Ristla oli küll eelnevalt treeningsõite teinud, kuid Ahvenisto sõit oli talle esimeseks ametlikuks võistluseks.

Võistlussõitude tulemused oleks saanud kindlasti paremad olla ja nii sai Ristla erinevate probleemide kiuste pühapäevasest teisest sõidust kaheksanda koha. Kokku startis nädalavahetusele 11 sõitjat.

Kvalifikatsioonides oli Ristla laupäeval üheksas ja pühapäeval kaheksas. Esimene sõit tuli paraku katkestada, esirehv tühjenes ja auto muutus juhitamatuks. Spinni ajal tuli rehv velje pealt maha.

Pühapäeval hakkas vabatrennis tõrkuma mootor, viga ei leitud ja nii tuligi sellise vormeliga starti minna. Korra tuli tulla ka boksi, kuid sõit sai siiski lõpetatud ja tulemuseks kaheksas koht. Hilisem põhjalikum uuring näitas, et üks küünlajuhe oli läbi kulunud.

Vormel Ford on reeglina üks loogilisemaid lahendusi kardisportlaste liikumisel kardi pealt suuremate sõiduvahendite peale. Eestis selliste autodega sõidu võimalus puudub, kuna pole masinaid ega klassi, sestap ongi lähimaks kohaks Soome.

Vormel Ford masinatel puuduvad vormelitele omased tiivad, mis tekitavad survejõudu, mistõttu on juhitavus kardile sarnane. Soomes sõidetakse nii Fordi vanemate, 1,8-liitriste Zetec, kui uuemate, 1,6 liitriste Duratec mootoritega. Autod kaaluvad pisut üle neljasaja kilo ja kiirendavad nullist sajani 4-5 sekundiga ja tippkiirus võib sõltuvalt rajast ulatuda kuni 250 km/h.

Ahvenisto rajal oli stardis veel üks eestlane – Raivo Tamm, kes osales Camaro Cup sarjas. Esimeses sõidus oli ta viies, sõidu võitis Fredrik Roos. Teises sõidus tuli kahjuks raja äärde jääda, sõidu võitis Jesse Krohn.

Tagasi üles