Korjusel jäi vormel-1 masina rooli istumisest natuke puudu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Saksamaal Nürburgringi teises sõidus triumfeerinud Eesti noor vormelipiloot Kevin Korjus (esiplaanil) on Eurocup 3.5 sarjas sel hooajal ainuke kolm sõitu võitnud võidusõitja.
Saksamaal Nürburgringi teises sõidus triumfeerinud Eesti noor vormelipiloot Kevin Korjus (esiplaanil) on Eurocup 3.5 sarjas sel hooajal ainuke kolm sõitu võitnud võidusõitja. Foto: Renault World Series

Eesti vormelipiloodi Kevin Korjuse nädalavahetus legendaarsel Nürburgringil oli täis ootamatusi, kuid kõige kiuste saab tagantjärele Saksamaa etappi pidada senise karjääri edukaimaks.



Eesti noore vormelisõitja Kevin Korjuse suhtest sõnaga «oleks» sellel hooajal võiks ilmselt väiksema brošüüri välja anda. Mitte et ta ise kunagi vabanduste taha peitunud oleks, vaid lihtsalt ebaõnn on sellel hooajal liiga sageli Vormel Renault Eurocup 3.5 sarja noorima piloodi sõidud aia taha keeranud. Kui enamasti konkurentide apsakast tulenenud katkestamiste asemel eestlane punkte kogunuks, võinuks ta enne nädalavahetusel peetud Nürburgringi etappi edetabeli kokkuvõttes sarja isegi juhtida.

Saksamaa etapi teisel päeval aga otsustas õnnejumalanna lõpuks ka eestlasele naeratada.

Raske on päris täpselt ette kujutada, mis mõtted avapäeval poodiumi madalaimal astmel lõpetanud Korjuse peast läbi käisid, kui ta pühapäeval taas konkurentidega kokkupõrke tõttu spinni tegi ning võistlejaterivi lõppu kukkus. Kuid kindlasti ei osanud sel hooajal varem neli korda katkestama pidanud noormees arvata, et tunni aja pärast lastakse just tema võidu auks Eesti hümni.

Boksipeatus õigel ajal

«Pärast spinni oli eesmärgiks kiiresti boksis käia, et saaks lihtsalt keskenduda kiirete ringide tegemisele, kuid kõrget kohta ei osanud küll loota,» kinnitas võidumees Postimehele. «Ka tiim oli väga-väga üllatunud.»
Sõitu mittenäinud fännid küsivad kindlasti, kuidas siis ikkagi liidritest lootusetult maha jäänud eestlane finišijoone esimesena ületas? Seekord ulatasid tahtmatu abikäe kaheksandal ringil Jake Rosenzweig ja Anton Neblitski, kelle vormelid stardi-finiši sirgel kokku põrkasid. Mehed ise jäid õnneks terveks, kuid masinad said nii kõvasti kannatada, et rajale tuli turvaauto, mis nagu vormel-1 sarjaski tähendab seda, et tagaotsas kulgejad saavad esimestega vahed tasa. Põhiline oli aga see, et selleks hetkeks oli Korjus oma boksipeatuse teinud, kuid temast eespool olnud mehed mitte.

«Tiim tegi väga targa otsuse, kui mu õigel ajal boksi võttis. Kui ma spinni ei teinuks, siis arvatavasti poleks mind nii vara sisse võetud. Selles mõttes isegi vedas. Kui turvaauto rajale tuli, siis teadsin, et see räägib minu kasuks, kuid et see aitab mul esikoha võtta, seda ei uskunud,» kinnitas Korjus. «Tiim veel raadiost ütles, et reaalne on saada 3.-6. koht, aga mitte võit.»

Korjuse sõnul pidi ta kõvasti pingutama, et aeglasematest masinatest ette saada, kuid mingil hetkel ta mõistis, et vahe esimestega väheneb ning trumbid on tema käes.
«Alles tulin ringilt kaheksandana, aga siis järgmisel olin juba esimene,» imestas Korjus.

Kuigi finišijoone ületanuna oli Korjuse edu teisena lõpetanud kanadalase Robert Wickensi ees koguni 5,644 sekundit, pidi ta kuni ruudulise lipu lehvimiseni olema sajaprotsendiliselt keskendunud.

Nimelt hakkas lõpu eel korralikult sadama ja nii oli kuiva ilma rehvidega rajal olnud Korjus raskustes, et masin ühes tükis pärale toimetada. Telepildist tundus vahepeal, et viimane ülesanne on päris keeruline.

18-aastane Korjus käitus väga küpselt, lasi tempo maha – mehe enda sõnul oli viimane ring keskmisest 22 sekundit aeglasem –, kuid õnneks oli jälitajatel sama probleem ja nii sai Korjusest ainus piloot, kes sel hooajal kolm sõitu võitnud. Korjus on üheksast sõidust lõpetanud viis ning jagab üldarvestuses 102 punktiga Jean-Eric Vergne’iga 2.-3. kohta. Juhib laupäeval triumfeerinud Wi­ckens 132 silmaga. Enne Monaco etappi teatas Renault, et pärast Nürburgringi punktitabelit juhtiv vormelisõitja saab ülejärgmisel nädalavahetusel peetaval Ungari etapil kätt proovida vormel-1 auto roolis. Seega saab selle võimaluse osaliseks 22-aastane Wickens.

Liivi ilus sünnipäevakink

«Loomulikult tahavad kõik saada võimalust end vormel-1 masinas proovida, kuid püüdsin sellele mitte liiga palju mõelda. Nüüd ei jõua ma Ungarit ära oodata,» kinnitas Wickens.

Üle pika aja teenis punkti ka teine Eurocup 3.5 sarjas osalev eestlane Sten Pentus, kes oli pühapäeval kümnes. Avasõidus 22. koha saanud Pentuse aitas punktini sama asi, mis viis Korjuse võiduni – Pentus käis boksis enne turvaauto rajale tulemist.

Eurocup 2.0 sarjas osalev Karl Oscar Liiv tegi endale eile sünnipäevakingi, kui lõpetas teise sõidu neljandana, mis on selle hooaja parim koht. Johannes Moor oli 12. ja Hans Villemi 17. kohal. Avapäeval oli Liiv 14., Moor 17. ja Villemi 19. kohal.

VORMEL RENAULT
Vormel Renault’ Eurocupi etapp Nürburgringil:

2.0 sarja 1. sõit: Robin Frijns (Josef Kaufmann Racing), 2. Carlos Sainz jr (Koiranen Motorsport) +0,745, 3. Norman Nato (R-ACE GP) +0,961 ... 14. Karl Oscar Liiv (MP Motorsport) +15,937 ... 17. Johannes Moor (MP Motorsport) +21,217 ... 19. Hans Villemi (MP Motorsport) +21,217
2.0 sarja 2. sõit: 1. Daniil Kv (Koiranen), 2. Sainz +1,129, 3. Timmy Hansen (Interwetten.com Junior Team) +21,720, 4. Liiv +21,856 ... 12. Moor +43,980 ... 17. Villemi +54,178
Punktiseis: 1. Sainz 119, 2. Frijns 93, 3. Kvyat 78 ... 12. Liiv 12
3.5 sarja 1. sõit: 1. Robert Wickens (Carlin), 2.  Daniel Ricciardo (ISR) +0,671, 3. Kevin Korjus (Tech 1) +22,957... 19. Sten Pentus (EPIC) +1 ring
3.5 sarja 2. sõit: 1. Korjus, 2. Wickens +5,644, 3. Fairuz Fauzy (Mofaz Racing) +6,464 ... 10.Pentus (EPIC) +30,862
Punktiseis: 1. Wickens 132, 2. Korjus 102 (juhib rohkemate võitude pärast), 3. Jean-Eric Vergne (Carlin) 102 ... 24. Pentus 2

Tagasi üles