Belgias head kiirust näidanud Kruuda loodab kodus võistelda

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Karl Kruuda näitas Belgias head kiirust.
Karl Kruuda näitas Belgias head kiirust. Foto: Ray Põder

Lähipäevil peaks selguma, kas tänavu arengus korraliku sammu astunud Karl Kruuda stardib koduse autoralli suursündmusel Rally Estonial. Mehe tänavuste sõitude taustal pakuks tema osalemine siinsetele fännidele kindlasti suurt huvi.



Reedel ja laupäeval kihutas seesama Kruuda Belgias IRC-sarja etapiks olnud Ypresi rallil kokkuvõttes kõrgele 6. kohale. Tulemuse väärtust tõstab see, et tegemist oli eestlastele üldjuhul peavalu valmistava asfaldiralliga.

«Võistluse eel ei osanud loota, et jõuame lõpuks nii kõrgele kohale, kuid samas ei saa ma oma sõiduga täiesti rahule jääda,» sõnas Kruuda, kes enda sõnul võistles esimest korda vihmast märjal asfaldil. «Midagi lihtsat seal polnud.»

Koduteedel sõites noppis võidu vanameister Freddy Loix. Kruuda kaotas talle 6.40,6. Nende vahele mahtusid Bryan Bouffier, Hans Weijs, Michal Solowow ja Guy Wilks. Samas jäi otse Kruuda selja taha kogenud soomlane Toni Gardemeister.

Kuid Belgias polnud tegemist siiski klassikalise asfaldiralliga. «Enamik teid kulges põldude vahel ja kurvides käis päris suur lõikamine,» kirjeldas koos kaardilugeja Martin Järveojaga sõitev Kruuda. «Seetõttu oli tee kruusa ja poriga kaetud ning eriti libe.»

18-aastane Kruuda osaleb tänavu SWRC-sarjas ja võimaluse korral stardib ka üksikutel IRC-sarja võistlustel. Kõikidel rallidel on tal aga üks eesmärk – püüda igal juhul oma Škoda Fabiaga lõpuni sõita ja seeläbi väärtuslikke kogemusi hankida. Seepärast ei hakka ta kihutades endast viimast pigistama. Belgiaski oli ta veel enne viimast kiiruskatset 5. kohal, kuid lõpuks lasi kogenud Wilksi endast mööda.

«Eks ma aimasin, et ta on kiirem. Püüdsin küll sõita vanade meestega võrdselt, kuid nende kogemuste vastu ei saanud,» nentis Kruuda.

Teise eestlasena Belgias võistelnud Martin Kangur leppis esiveoliste autode klassis 11. kohaga. Saatuslikuks sai rajale ette jäänud kaasvõistlejale otsasõidu vältimiseks kraavi keeramine. Teele tagasi pääsemine nõudis kümmekond minutit.

Kuid mis saab ikkagi juuli keskel Otepää ümbruses sõidetavast Rally Estoniast? «Päris kindel see veel pole, kuid võimalik, et saame seal võistelda,» lausus Kruuda. «Meil on enne Eestis üks testipäev ja pärast seda langetame otsuse. Praegu võin öelda, et me igatahes püüame osaleda.»

Juba praegu on teada, et Rally Estonial stardib soliidne nimekiri Super-2000 autodega sõitvaid rallimehi. Samas pole kodused tipud eesotsas Ott Tänakuga oma osalemist kinnitanud. Väidetavalt pole siiski tegemist kergekäeliste loobumistega – küsimus on rahalistes võimalustes. MMile keskendunud meestele on hoopis olulisem kaks nädalat hiljem sõidetav Jyväskylä ralli.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles