Saada vihje

Soome rallilootus Postimehele: Grönholm üritab mind pigem tagasi hoida

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Marcus Grönholm (keskel) Jari Huttuneni ja Antti Linnaketoga
Marcus Grönholm (keskel) Jari Huttuneni ja Antti Linnaketoga Foto: Erakogu

R5 autode klassis, mis autoralli MM-sarjas sõidavad WRC 2 arvestuses, tuleb Rally Estonial starti noor Soome rallisõitja Jari Huttunen.

Huttunen kuulub Hyundai noorte rallisõitjate arendusprogrammi, kuhu kandideeris eelmisel aastal ka Karl Kruuda. Esmalt läbis sõela kaheksa pilooti ning seejärel valiti kruusal ja asfaldil tehtud testide järel välja üks sõitja, kes sai valitud MM-rallidel WRC 2 klassis Hyundal i20 R5 autoga osaleda. Huttunen on tänaseks osalenud kolmel etapil – Rootsis, Mehhikos ja Portugalis – ning oma eduteega enam kui rahul.

«See programm on mind ikka palju aidanud. Mulle antakse palju nõu, meil on väga korralikud treeningud, mõistagi auto – see kõik on imeline!» iseloomustab soomlane Postimehele. «Muidugi on WRC-pilootidel väga kiire, aga mulle piisab juba ainuüksi vaatamisest ja kõrvaltõppimisest.»

Jari Huttunen Rally Estonia testikatsel
Jari Huttunen Rally Estonia testikatsel Foto: Karli Saul/SCANPIX

Tema mentoriks on kahekordne maailmameister Marcus Grönholm, kes Huttuneni sõnul aitab isalike õpetussõnadega. «Ta pigem üritab mind tagasi hoida ja ütleb, et võtke rahulikult. Ta oli ka meie testikatsel siin ning proovis meie auto ära,» räägib 24-aastane soomlane.

Tõsi, kaks nädalat tagasi käis Hyundai Lõuna-Eestis testimas ning lisaks Hyundai tiimisõitjatele Thierry Neuville’ile, Hayden Paddonile ja Andreas Mikkelsenile sai Huttunen just toona esimest korda Eesti ralliteid proovida.

«Praegu on seis ikka palju parem, sest nüüd on meil võrreldes testikatsega ikka rohkem Soomele sarnanevaid trampliine ja hüppei. Rallil on ikka parem testida kui ametlikul testil, siin saab õige sõidutunde kätte. Olin kuulnud, et teed on sarnased, aga pinnas on siiski teistsugune. Seetõttu saab siin ehk ka paremat kiirust arendada. Aga Rally Estonial on isegi rohkem hüppeid kui Soomes ju!» naeris ta. «Iseasi, kuidas nendel hüpetel maandumine välja tuleb.»

Tagasi üles