Markko Märtin rendib autosid, aitab mehaanikuid ja väldib reklaame

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tavaliste meeskondade vahel paistis hoolduskülas silma Märtinile kuuluv MM-Motorspordi tiim.Asjalike           nägudega mehaanikute ja ritta seatud autode vahel liikus ringi Märtin ise.
Tavaliste meeskondade vahel paistis hoolduskülas silma Märtinile kuuluv MM-Motorspordi tiim.Asjalike nägudega mehaanikute ja ritta seatud autode vahel liikus ringi Märtin ise. Foto: Margus Pahv

Täna startival Rally Estonial võib näha omapärast vaatepilti – publikumagnet Markko Märtin kihutab kiiruskatsetel lumivalge Ford Focus WRCga. Autol pole ühtegi reklaami, vaid kõigest number ja sõitjate nimed.



Sellise privileegi saavutamiseks pidi Märtin maksma korraldajatele topelt osavõtumaksu – tavapärase 400 euro asemel kergendas ta kukrut 800 euro võrra. Ralliekipaaži võistluse eelarvet arvestades pole siiski tegemist meeletult suure summaga. Samas ei soovinud ta oma masinale lisada ühtegi oma tiimi sponsori kleepsu.

Sponsorite reklaamist loobujaid oli veelgi. Näiteks Karl Kruuda kattis oma Ford Fiesta isa Oliver Kruuda valduses olevat piimhappebakterit me3 reklaamiva vahva disainiga ja sellelgi autol pole võistluse toetajate jaoks kohta. Väidetavalt on Rally Estonial sarnaselt talitavaid sõitjaid veelgi.  

Päev enne Eesti autospordisuve suursündmuse algust käis Tehvandi suusakeskuse parklasse püstitatud hoolduskülas vilgas tegevus.

Tavaliste meeskondade vahel paistis silma Märtinile kuuluva MM-Motorspordi tiimi hooldebussid ja telgid. Ritta seatud autode ja asjalike nägudega mehaanikute vahel liikus ringi ka Märtin ise.

Käed-jalad tööd täis

Eesti tituleerituimal rallimehel olid käed-jalad tööd täis ning intervjuude jagamiseks polnud seekord mahti. Lisaks sellele, et Märtin tuleb koos kaardilugeja Kristo Kraagiga ise starti, kuulub tema talli veel kolm rallimeest: samuti Ford Focus WRCga sõitev Georg Gross, Subaru Imprezat rooliv Sander Pärn ja esimest korda S-2000 Ford Fiestaga võistlev Kruuda.

Justkui sellest oleks veel vähe, leidus tšehh Michael Honda, kes soovis Märtini tiimilt rentida N-rühma Subarut. Kiiremas korras aetigi tšehhi tippsõitja Martin Prokopi sponsorite ringi kuuluva mehe jaoks masin kohale.

Kuna sama autot oli varem kasutanud Pärn, asus Märtin koos paari mehaanikuga
eemaldama sellelt suurt Olerexi reklaami kleebist. Samal ajal kui Märtini tegutsemine oli rohkem sümboolne, tõmbas tema õpilane, SWRC-sarjas kõrgeid kohti jahtiv, kuid sellelt võistluselt kõrvale jääv Ott Tänak tunked selga ja asus autot võistluskorda seadma. Tänaku jaoks oli tegemist tuttava tehnikaga, väidetavalt on see sama auto, millega ta veel möödunud hooaja esimesel poolel ise kihutas.    

Märtini meeskond teenib auto rentimisega kenakese summa. Rally Estonia pikkuse võistluse jaoks N-rühma auto rentimine peaks tooma sisse umbes 10 000 eurot. Kruuda peab aga S-2000 Ford Fiesta eest maksma meeskonnale umbes 15 000 eurot.

Märtin jagas nõuandeid

SWRC-sarjas Škodaga sõitev Kruuda istus seekord Fordi rooli kogemuste omandamiseks. Hiljuti võttis ta Märtinilt sõidutunde ja seejärel küpses plaan pikendada koostööd ka Rally Estonia ajaks.

«Sain Markko käest nõuandeid, kuidas tema arvates oleks õigem sõita,» rääkis 18-aastane Kruuda. «Mulle on varemgi öeldud, et olen liiga äkilise stiiliga. Näiteks Markko märkis kohe, et pidurdades rataste plokki laskmine pole õige. Pean sõitma sujuvamalt ja lihtsamalt.»

Võistluses soovib Kruuda end võrrelda N-rühma autodega kodustel rallidel head kiirust näidanud Kaspar Koitla ja Rainer Ausiga. Lisaks jälgib ta ka sarnase S-2000 Fordiga sõitva tšehhi Marton Prokopi tulemusi.

«Masinad on meil võrdsed, kuid kogemuste poolest on Prokop üle,» lausus Kruuda ja nentis, et Otepää ümbruse teedel on raske võidelda ka N-rühma autodega kihutavate konkurentidega.

«Käänulistel teedel võib nendega võistelda, kuid sirgetel lõikudel on N-rühma masina kiirus suurem.» Kruuda lisas, et vaatamata kõigele tahab ta kodustele rivaalidele kohta kätte näidata.

Rally Estonia stardib täna. Esimene kiiruskatse algab kell 16.22, karussellsüsteemis läbitav teine ja kolmas kiiruskatse stardib kell 18.

Postimees.ee toob võistluse käigu operatiivselt lugejateni.

Tagasi üles