Saada vihje

Vana rebane Märtin viitis viimasel katsel aega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Eesti rallilegend Markko Märtin meelitas Rally Estoniale tuhandeid pöidlahoidjaid.
Eesti rallilegend Markko Märtin meelitas Rally Estoniale tuhandeid pöidlahoidjaid. Foto: Ray Põder

«Markko! Markko!» hüüdis paari aasta vanune poisipõnn Rally Estonia hooldusalas. Telefoniga rääkinud Eesti rallikuulsus pööras pilgu tema suunas, kuid sukeldus kohe oma tegemistesse.  



Esmapilgul võis tunduda, et pärast aastast vaheaega võistlusse tulnud Märtini tuju pole just parimate killast. Koduse autospordi tippsündmuse avapäeval sõidetud kolme kiiruskatse järel leidis ta end kolmandalt kohalt – tiimikaaslase Georg Grossi ja kiire norralase Mads Østbergi kannul.

Otepää vanal rollerirajal kihutatud linnakatse teistkordsel läbimisel sai ta aga alles 17. koha, kaotades Grossile 14,9 sekundit.

«Viimases mahapöördes läks veidike pikaks,» põhjendas Märtini kaardilugeja Kristo Kraag ajakaotust. Kuid kogenud rallisõbrad aimasid, et tegemist oli vana rebase kavalusega – ilmselgelt ei soovinud Märtin laupäeva hommikul kruusakatsetele esimesena minna.

Ralliraadiole antud intervjuus vastaski Märtin küsimusele, kas tegemist oli taktikalise kavalusega: «Ilmselt jah. Ma ei viitsi ees sõitmist proovida, las see jääb teistele.»

Seega peavadki Gross ja Østberg lisaks kõikidel VIP- ja 0-numbritega autodele Märtini jaoks teed puhastama. Vaatamata ebamugavale stardipositsioonile olid mõlemad mehed rahul.

«Esimese kiiruskatsega ei saanud ma end veel hästi käima, kuid kokkuvõttes on kõik hästi,» rääkis veel möödunud nädalal palavikuga maadelnud ning siiani köha ja nohuga võitlev mees. «Loomulikult võrdlengi enda aegu eelkõige Østbergi ja Markkoga. Kuid Markko on ikkagi omaette klassist.»

Grossile 0,1 sekundiga kaotanud, ent samas Märtinit 4,6 sekundiga edestanud Østberg nentis, et tegelikult algab ralli alles täna, ja lubas näidata kiiretel radadel vägevat hoogu. Kokkuvõttes Märtini alistamisest rääkides jäi ta siiski tagasihoidlikuks. «Kõik on võimalik, kuid Markko jaoks on teed tuttavad, mina sõidan siin aga esimest korda,» märkis Østberg.

Esikolmikusse mahuvad kõik erinevate ajastute WRC-autod. Märtin sõidab 2003. aasta  mudeliga, Grossi käsutuses on 2007. aastal ehitatud variant, Østberg roolib aga praegu WRC-sarjas kasutusel olevat autot. Märtini hinnangul on esialgu raske hinnata, milline masin osutub kõige kiiremaks.

«Osa inimesi arvab, et praegused autod on kiiremad, teised usuvad muud. Keegi pole veel neid mõõtnud ja tegelikult polegi sel erilist tähtsust,» leidis Märtin ja märkis, et kolme põlvkonna autod võistlevad koos esimest korda. Selles seltskonnas peab ta võitmist raskeks ülesandeks «Midagi lihtsat siin pole, ma pole ju ammu sõitnud,» lisas ta.

Ralli esimese päeva järel ongi esikolmik teiste eest ära libisenud. Konkurentsi muutis hõredamaks Mitsubishi Lancer WRCga sõitnud lätlase Ivars Vasaraudzise katkestamine. Teisel kiiruskatsel lendas ta oma auto küljega vastu puud ja masina turvapuur sai viga.

Omaette põnev konkurents käib N-rühma ja S-2000 masinate vahel. Esimese päeva järel juhib selles seltskonnas tšehh Martin Prokop. Raul Jeets kaotab talle 9,2 ning Sander Pärn ja Karl Kruuda võrdselt 10,2 sekundit. Neile hingab omakorda kuklasse Kaspar Koitla. 25 sekundi sisse mahuvad koguni 12 meest.

S-2000 Ford Fiestaga sõitev Kruuda nentis, et Otepää ümbruse teedel läheb N-rühma autodega konkureerimine väga raskeks. Eile sai ta küll sellega hakkama, kuid tänase päeva suhtes oli ta pessimistlik.

«Juba täna (eile – toim) olid auto mootori pöörded piirajas, kruusal kogus aga hoog väga aeglaselt. N-rühma masinaga sõitev Koitla rääkis, et sõitis vahepeal 180 km/h, kuid minu auto ei võta sisse isegi 160 km/h,» rääkis Kruuda. «N-rühma autodega võitlemine läheb ikkagi väga raskeks.» Samas sõidab ka selle klassi liider Prokop just S-2000 Fordiga.

Rally Estonia jätkub täna kell 9.35, võitjad jõuavad finišisse 17.30. Postimees.ee toob võistluse käigu operatiivselt lugejateni.

Tagasi üles