Loe, miks jääb Balti tuuri viimane etapp Tallinnas ära!
Pariisis ja Varssavis on võimalik kesklinnas teid liikluseks sulgeda, Tallinnas Pirita teed paraku mitte

Tour de France’i korraldajad sulgesid juuli eelviimasel pühapäeval liikluseks Pariisi südalinnas asuva kuulsa Champs-Élysée kaheksarajalise avenüü. Tallinnas pole võimalik panna viieks tunniks kinni üht sõidusuunda Pirita teel.

FOTO: AFP/SCANPIX

Kuuepäevasena kavandatud Balti velotuur lühenes etapi võrra, sest Tallinna linnavalitsuse nõutud tingimustel polnud võimalik võistlust korraldada.


Balti tuuri eestvedajatel oli plaan saata ratturid pühapäeval, 21. augustil Pirita teelt lauluväljaku eest Kose tee, Vana-Narva maantee ja Loo ülesõidu kaudu linnast välja ning sulgeda mootorsõidukitele üks Pirita tee kaherajalisest sõidusuunast Russalka juurest Kose teeni.

Paraku ei sobinud see Tallinna transpordiametile, kelle kindel tahtmine oli säilitada ühistranspordiliiklus. See läheb aga Rahvusvahelise Jalgratta Liidu (UCI) reeglitega vastuollu, ja kuna transpordiamet ja Eesti-poolne korraldaja Allar Tõnissaar ei jõudnud kokkuleppele, polnud muud valikut kui viimane etapp ära jätta.

Leedulaste ees häbi

«Pirita ja Peterburi tee teise kaherajalise sõiduraja oleks saanud teha kahesuunaliseks ja bussiliiklus oleks olnud häiritud ajavahemikul kella 12–17,» selgitas Tõnissaar. «Linnavalitsusest öeldi, et Tallinna sügisjooksul on samuti rada ühistranspordile avatud. Paraku ei mõista ametnikud, et ratturite kiirus on jooksjate omast palju suurem ja võistlusväliste masinate liikumine võib äärmiselt kurvalt lõppeda.»

Tõnissaar tunnistab, et tal on Balti tuuri korraldamisel võtmerolli mängivate leedulaste ees häbi, sest nood suudavad kolmel esimesel päeval (tööpäeval – toim) Vilniuse, Panevežyse ja Šiauliai tänavatel võistlust korraldada. «Vaatasin kadedusega Poola velotuuri Varssavis lõppenud avaetappi, kus kesklinn oli õhtusel tipptunnil liikluseks suletud. Ja Tour de France’i viimasel etapil pole võimalik Pariisi südames autoga sõita. Kujutage ette suurlinnade ummikuid, kuid see pole võistluse korraldamisel takistuseks,» rääkis Tõnissaar.

Viimase etapi ärajätmise tegid korraldajatele lihtsamaks pärast pühapäeval Tallinna kesklinnas alanud ja lõppenud ning liiklusummikute tõttu palju kära tekitanud Fakto Auto Tallinna rahvasõidu lisatingimused. Tõnissaar ütles, et transpordiameti nõudmisel pidanuks nad ummikust hoiatavate liiklusmärkide arvu kolmekordistama, kusjuures suuremõõtmelised tähised pidid olema valmistatud tsingitud plekist.

Rahaline seis pingeline

Seega lõpeb 16. augustil Vilniuses algav ja ühel päeval Lätis toimuv Balti tuur 20. augustil Viljandis. Kuigi Läti ja Eesti korraldajate rahaline seis on äärmiselt pingeline, esitati UCI-le järgmiseks hooajaks taotlus see rahvusvahelisse kalendrisse lisada. «Olen sada protsenti veendunud, et tegemist on äärmiselt perspektiivika projektiga,» põhjendas Tõnissaar.

Taaselustatud Balti tuurist võtab osa 19 meeskonda Eestist, Lätist, Leedust, Valgevenest, Ukrainast, Luksemburgist, Hollandist, Maltalt, Bulgaariast, Poolast ja Hongkongist. Maarjamaad esindavad Saaremaa Viiking ning CFC, stardis on ka Jaan Kirsipuu ja Mart Ojavee klubi Champion System.

Üks värvikamaid osalejaid on Leedu koondist esindav endine tipprattur, 2002. aasta Tou­ri kolmandana lõpetanud Raimondas Rumšas (39). Karjääri vältel kahte suurde dopingu­skandaali sattunud, vangis istunud ja aastast võistluskeeldu kandnud Rumšas sõitis profitasemel viimati 2004. aastal, kuuludes Acqua & Sapone meeskonda.

Balti tuuri viimase etapi raames toimuma pidanud Tallinna rattaralli ära ei jää, vaid 108 ja 57 km distantsid algavad ja lõpevad Jüris.

Tagasi üles