Mihkel Reile: maanteevõistlused ületavad varsti populaarsuselt mägirattasõite

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tiit Reinart
Copy
Filter Maantee Karikasarja ja Filter Temposõidu Karikasarja peakorraldaja Mihkel Reile
Filter Maantee Karikasarja ja Filter Temposõidu Karikasarja peakorraldaja Mihkel Reile Foto: aerobike.ee

Tänavu suurt populaarsust nautinud Filter Maantee Karikasarja ja Filter Temposõidu Karikasarja peakorraldaja Mihkel Reile on kindel, et mõne aasta pärast osaleb Eestis maanteevõistlustel rohkem inimesi kui mägirattasõitudel.



Reile vastab hooaega kokkuvõtvas intervjuus Aerobike Cycling Agency pressiteenistuse küsimustele.

Peaaegu kõikidel Aerobike Cycling Agency korraldatavatel Filter Temposõidu Karikasarja ja Filter Maantee Karikasarja etappidel püstitati tänavu osalusrekord. Millega seda seletada?

Oleme viimastel aastatel süstemaatiliselt tööd teinud sarjade arendamise nimel ning usun, et osalejate kasv on selle töö tulemus. Kui kolm-neli aastat tagasi oli harrastussportlastele suunatud maanteevõistluseid väga vähe, siis nüüdseks oleme suutnud luua korraliku kalendri, mis pakub piisavalt väljundit erineval tasemel ratturitele. Siit lähtuvalt on ka harrastajate ring hakanud laienema.


Milline osavõistlus enim rõõmu valmistas?

Raske on välja tuua konkreetset etappi, mis teistest parem oli. Oleme püüdnud luua kõikidele sarja osavõistlustele ühtlaselt hea korraldustaseme, mistõttu on kõikide etappide üle ühtlaselt hea meel.


Kui aga just peab valima, siis korraldajana valmistavad kindlasti enim rõõmu need etapid, mille osalejaskond on suurim või näitab suurimat kasvu. See on märk sellest, et oleme sarjadega õigel teel.

Korralduslikult arvan aga, et Filter Temposõidu Karikasarja etapid läksid meil tänavu tiba sujuvamalt kui Maantee Karikasarja omad. Eks temposari ole ka neist kahest vanem ning väljakujunenum.


Kas järgmisel aastal on oodata etappide arvu suurenemist ja uusi toimumiskohti?

Etappide arvu me kindlasti suurendada ei kavatse. Usun, et kuus etapi sarja kohta on optimaalne. Korraldajana on iga osavõistlus üsnagi  koormav ning seetõttu viiks etappide arvu suurendamine paratamatult  kvaliteedi langemiseni. Seda me aga kindasti teha ei taha.

Uute radade suhtes on aga olukord teine. Arvan, et igal aastal võiks sarjas ka midagi uut olla. Kui aastast-aastasse muudkui samu radasid sõita, siis hakkab inimestel igav. Filter Temposõidu Karikasarjas on tavaks saanud, et igal aastal vahetub üks rada. Arvan, et Filter Maantee  Karikasarjas võiks olla midagi analoogset. See muidugi ei tähenda, et  mõni tänavune rattaralli peaks ära jääma või sarjast lahkuma.

Uusi radu  võib tekitada ka olemasolevate rattarallide trassi muutmisega. Samas ei  välista ma loomulikult ka uute rattarallide sarjaga liitumist mõne  tänavuse etapi arvelt.

Milline on tüüpiline sinu korraldatavatel võistlustel osalev harrastusrattur? Kas Eesti harrastusratturi stereotüüp on viimaste aastate jooksul muutunud?

Usun, et tüüpiline osaleja oli tänavu 2-3 korda nädalas rattaga töö kõrvalt sõitev meesterahvas. Kui vaadata vanuselises plaanis, siis kõige  enam osaleb rattureid M Seenior 1 vanuseklassis. See tähendab vanuses  30-40 eluaastat.

Hea meel on aga tõdeda, et mida aasta edasi, seda enam liitub sarjadega ka pühapäevasõitjaid. Kui veel paar hooaega tagasi sõitsid maanteel vaid poolprofid, siis tänavu oli näha, et üha enam on osalema hakanud ka  tõelised harrastusratturid ning see teeb mõistagi rõõmu.

Kas sinu vaimusilmas ületab Eesti maanteesõitudele registreerunute hulk kunagi mägirattavõistluste osalejate arvu?

Olen selles veendunud, et see juhtub. Tõsi küll, ilmselt veel mitte tuleval ega ületuleval hooajal. Siiski trend on aga sinna suunas, et  maanteevõistluste osalejate kasv on suurem kui maastikuvõistlustel ning  sellele aitab kindlasti kaasa ka Eesti tippude hea sõit suurvõistlustel.
Tegelikult ongi maanteesõit põnevam kui maastikusõit.

Millised on kahe hooaja vahele jäävad teravamad lahendamist vajavad küsimused?

Tänavune aasta on välja toonud vajaduse senisest professionaalsemalt  tegeleda liikluskorraldusega. See omakorda tõstab aga märkatavalt  võistluste korraldamise hinda. Eks siinkohal ongi nüüd palju mõtlemist,  et kuidas leida piiratud eelarve juures mõistlik ja turvaline lahendus.

Teiseks suuremaks töövaldkonnaks on kindlasti sarja korraldusjuhendi  loomine ning koostöö fikseerimine kaaskorraldajatega. Senimaani on  paljud asjad toimunud spontaanselt, ent nüüd, kus stabiilselt osaleb  ligi pooltuhat inimest, on tekkinud vajadus ka koostöö põhimõtted
konkreetsemalt kirja panna.

 

Tagasi üles