Tänavuse hooaja eel istus Kaspar Koitla sisuliselt esimest korda neliveolise auto rooli. Alates laupäevast võib ta aga end juba pidada N-rühma Eesti meistriks – Mulgi ralli võidu järel ei suuda ükski konkurent neid enam püüda.
Värske rallitšempion Koitla: arenesin iga võistlusega
«Usun, et arenesin iga võistlusega ja astusin sammu edasi. Samas ei võtnud ma ühelgi võistlusel autost viimast, varu jäi veel küll,» rääkis Koitla ja tunnistas, et võistluste ajal tiksus tal alati alateadvuses mõte, et auto lõhkumine võib tähendada edasisele hooajale surmahoopi. Alalhoidlikult edenedes on ta tänavu kõigil võistlustel tervena finišisse jõudnud. «Probleeme meil praktiliselt polnudki.»
Reedel ja laupäeval Viljandi ümbruses sõidetud Mulgi rallil haaras koos kaardilugeja Andres Otsaga sõitnud Koitla liidrikoha pärast lätlase Janis Vorobjovsi katkestamist. Seejuures oli just Vorobjovs enne seda võistlust Eesti meistri tiitli arvestuses tema lähim jälitaja.
Enne kolme viimast kiiruskatset oli Koitla edu koduse konkurendi Raul Jeetsi ees vaid 0,6 sekundit. Jeetsi autol purunes aga rehv ja see lõhkus omakorda pidurivooliku ning võitlus oli lõppenud. Lõpuks edestas Koitla Jeetsi 55,9 sekundiga. Kolmanda kohaga üllatas vanameister Margus Murakas.
Hooaeg pole siiski veel lõppenud ja Koitla kavatseb näidata seisusekohast sõitu ka koduse rallihooaja lõpupeoks oleval Saaremaa rallil. Alles pärast seda hakkab ta tõsisemalt tegelema uue hooaja plaanidega. «Tavaliselt selguvad sellised asjad viimasel hetkel,» nentis ta.
Sõitis vana auto tühjaks
Tegelikult räägiti juba paar hooaega tagasi, et Koitla on end esiveolisel autol ammendanud ja tal oleks juba aeg istuda «õige» ralliauto rooli. «Tagantjärele vaadates oleks kindlasti olnud õigem juba varem neliveolise autoga alustada, kuid see on kõigest «oleks»…» tõdes Koitla. «Tavaliselt on nii, et enne pole mõtet järgmisesse klassi minna, kui eelmine auto on tühjaks sõidetud. Minu jaoks oli paar viimast aastat kaheveolisel autol juba piir ees.»
Nagu tehnikaspordis tihti juhtub, jäi järgmisele tasemele jõudmine materiaalsete võimaluste taha. Aastaid Honda Civic Type-R auto roolis olnud mees võitis kodukamaral kõik mis võimalik, noppis häid kohti ka IRC-sarja võistlustelt, kuid korraliku neliveolise N-rühma auto soetamine käis tal üle jõu.
Tänu Venemaalt pärit toetajatele sai ta siiski 2009. aastal korraks ka korralikku ralliautot proovida, kuid toona jäi see üksikuks võimluseks. Enne tänavuse hooaja esimest kihutamist Võru talverallil jõudis ta oma Mitsubishi Lanceriga kohanemiseks läbida vaid 35 testikilomeetrit. Vaatamata sellele alustas ta hooaega võiduga.
Edaspidigi kulges kõik juba Koitla tahtmist mööda: Tallinna rallil oli ta teine, Rakveres taas võitja, Rally Estonial kolmas, Võrus teine ja Viljandist noppis ta hooaja kolmanda võidu. Sellisest hiilgavalt stabiilsest seeriast piisas, et üks etapp enne meistrivõistluste lõppu juba tiitel endale kindlustada.
Tihe konkurents
«Kuigi esikoht on juba käes, ei saa öelda, et sain midagi kergelt. Igal etapil oli konkurents väga tihe,» märkis Koitla. Selle jutu ilmekaks näiteks on augustis Võru ümbruses sõidetud Lõuna-Eesti ralli, kus Koitla kaotas esikohaheitluses Jeetsile vaid 0,1 sekundiga. «Nüüd on üks unistus täitunud, Eestis on see ikkagi kõige väärtuslikum tiitel.»
N-rühma eelmised Eesti meistrid Ott Tänak ja Egon Kaur siirdusid pärast tiitlivõitu MM-sarja. 22-aastane Koitlagi sooviks tuleval hooajal liituda mõne tippsarjaga, kuid vähemalt seni pole tal tuleviku osas kindlust.
«Esimene hooaeg oligi mõeldud selle autoga kohanemiseks. Olen kindel, et suudan sellega veel kiiremini sõita,» vaatas Koitla lootusrikkalt tulevikku.
Mulgi ralli
1.Kaspar Koitla / Andres Ots (Mitsubsihi), 2. Raul Jeets / Andrus Toom (Mitsubishi) +55,9, 3. Margus Murakas / Tom Rist (Mitusbishi) +1.29,4, 4. Oliver Ojaperv / Raul Kulgevee (Subaru) 2.23,1, 5. Hendrik Kers / Viljo Vider (Mistusbishi) +2.51,0, 6. Siim Plangi / Marek Sarapuu (Honda) + 2.56,5.