Saada vihje

Kaur valmistus Prantsusmaa ralliks Itaalias õppides

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Egon Kaur
Egon Kaur Foto: Ray Põder

Autoralli MM-sarjas WRC-akadeemia üldvõidu eest heitlev Egon Kaur lihvis enne selle nädala lõpus Prantsusmaal sõidetavat asfaldirallit oma sõiduoskusi itaallasest koolitaja juures.
 


Oskusi täiendada on vaja, kuna sarja üldarvestuses asub iirlane Craig Breen ohtlikult lähedal.

«Esialgu plaanisin Itaalias harjutada kolm päeva, kuid töörahva streigi tõttu jäi üks päev ära,» rääkis Kaur, kes pidi streigi tõttu muutma oma lennuplaani. «Isegi kahepäevasest koolitusest oli palju kasu, usun, et oleme seekordseks ralliks palju paremini valmis kui Saksamaa etapiks.»

Kaur käis oma oskusi täiendamas Põhja-Itaalias asuvas Vittoro Caneva rallikoolis, kus asfaldil sõitmist on õppinud ka paljud rallimaailma suured nimed. Kool pole võõras ka eestlastele, teiste hulgas on seal varem käinud Urmo Aava, Jaan Mölder, Karl Kruuda ja Martin Kangur.

«Paljud tippmehed on käinud seal vähemalt kolm korda, eks minagi pean veel tagasi minema,» märkis Kaur. Tegelikult soovis Kaur saada Itaaliast õpetust juba enne Saksamaa kihutamist, ent üllatuslikult selgus, et suvepuhkuste ajal pole võimalik sealt abi saada.

Kiired teed

WRC-akadeemia hooaeg algas Kauri jaoks väga edukalt ja pärast Soome MM-rallit näis, et tema üldvõitu ja sellega kaasneva poole miljoni euro suurust stipendiumi saamist võib segada vaid ülim ebaõnn. Saksamaa MM-ralli pani aga ohutuled vilkuma.

Lähim konkurent Breen kogus seal 30 punkti, Kauri kontole lisandus aga vaid neli silma. Nii ongi kaks etappi enne sarja lõppu eestlase edu 26 punkti. Kuna lisaks lõpptulemusele saab punkte teenida ka kiiruskatsete võitudega, polegi näiliselt suur vahe tegelikult turvaline. Prantsusmaa ralli järel jääb noortel sõita veel vaid Suurbritannias.

Eile juba võistluspaigas viibinud Kaur loodab, et Prantsusmaa teed talle sobivad. «Kiiruskatsed kulgevad siin looklevatel ja kiiretel teedel,» kirjeldas ta. «Mulle sobibki kiirem rada rohkem, seal suudan tempot hoida. Aeglastes kurvides tekib hoo üles saamisega probleeme.»

Koos kaardilugeja Erik Lepiksoniga sõitva Kauri sõnul püütakse Prantsusmaal eelkõige kõrget kohta kokkuvõttes, seepärast ei hakata kiiruskatsete võidu punktide eest liiga tormakalt riskeerima. Kuna vahe Breeniga ei ole suur, polevat mõtet liigselt riskeerida.

Test aitab harjuda

Pikki aastaid Korsikal sõidetud, ent nüüd Alsace’i maakonnas toimuva ralli eel saab Kaur autot proovida ka ühel testipäeval. «Vahepeal oleme võistelnud kruusal, test võimaldab taas asfaldiga harjuda,» märkis ta.

Kaur pole reedest pühapäevani sõidetaval kihutamisel ainus eestlane. WRC-akadeemia sarjas on taas stardis ka Miko-Ove Niinemäe. SWRC-sarjas teeb kaasa Ott Tänak, kel on veel võimalus püüda selle sarja tiitlit. Kaks etappi enne lõppu on tal 18 punkti vähem kui soomlasest liidril Juho Hänninenil. Kruuda on samas sarjas neljas, kuid tema jätab Prantsusmaa võistluse vahele. Esikuuikust on ta ainus, kes pole veel kohustuslikku pausi teinud.  

Tagasi üles