Hääletuse lõpuni on jäänud

Avamerepurjetamise MMil Hollandis Olympic kolmandal ja Katariina II neljandal kohal

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Olympic EST463 (X-41 mod) Avamerepurjetamise MMil Haagis

FOTO: © 2018 Sander van der Borch / The Hague Offshore Sailing World Championship

Kuula artiklit

Hollandis Haagis toimuvatel avamerepurjetamise maailmameistrivõistlustel on Eesti jahid kenasti pildis. Ja selleks on ka põhjust, kuna B klassis võttis juba teise sõiduvõidu, täna küll jagatud, Tiit Vihuli Olympic Jahtklubist Dago. Sven Nuutmanni Eesti Meedia ST samast klubist sai teisest sõidust teise koha. Olympic hoiab juba teist päeva kolmandat poodiumikohta ja Aivar Tuulbergi Katariina II tõusis  tänaste sõitude järel neljandale kohale.

Täna oli Hollandis kavas jällegi kaks lühirajasõitu vastutuule-allatuule rajal.  Vastupidiselt eilsetele tugevatele tuultele ja kõrgetele lainetele olid tänased edelatuuled keskmise tugevusega ja hoidsid vee üsna sileda.

Mõlema lühirajasõidu päeva tegija Eesti meeskondade hulgas on olnud Olympic (X-41 mod) Tiit Vihuliga roolis. Eilsele sõiduvõidule ja seitsmendale kohale tuli täna lisa jagatud esikoha (1,5 punkti) ja samuti seitsmenda koha näol. Stabiilsus ja hea meeskonnatöö hoiavad Olympicut B klassi 27 jahi hulgas kolmandal kohal juba teist päeva. Homse viienda lühirajasõidu järel läheb küll halvima sõidu tulemus kõikide koondtulemustes mahaarvamisele, segades ilmselt ka kaarte edetabelis, kuid homse sõidu tulemusi ette ei ennusta ja Olympicu positsioon on üsna tugev, et klassi esiotsas püsida.

Olympic EST463 lühirajasõidu aktsioonis Avamerepurjetamise MMil Haagis

FOTO: © 2018 Sander van der Borch / The Hague Offshore Sailing World Championship

Olympicu roolimees Tiit Vihul ja meeskonnaliige Meelis Pielberg olid kahtlemata rahul oma seniste tulemustega. „Meil on sellel MMil esmakordselt pardal itaallasest taktik, kes on  kunagine olümpiapurjetaja ja tänane Itaalia Nacra koondise treener Gabriele Bruni. See on meie jaoks uus ja väga positiivne kogemus, sest ta on kodutöö suurepäraselt ära teinud juhtides meid väga osavasti ka keerulistes hoovustes, millega meil seni kogemus puudub,“ ütles Pielberg. Tiit Vihuli sõnul on neil koostöö taktikuga hea: „Roolimees saab tegeleda asjadega, mida roolimees peab tegema et hoida jahi kiirust. Eile oli meile sobiv ilm – tugev tuul ja suured lained. Samas oli ka tehniliselt raske, tekk läks siinse tugeva soolaga vees väga libedaks ja tuli ette üsna mitmeid ebamugavaid momente. Samas meeskonna ja taktiku koostöö on meil seni laitmatult töötanud ja oleme oma sõiduga rahul, sest ka nende seitsmendate kohtade juures olid meie vahed eespoololijatega väikesed.“ Olympicu meeskond peab oma suurimaks konkurendiks teist X-41 tüüpi Soome jahti Xini Freedom, sest kaht esimest kohta hoidvad Landmark 43 tüüpi jahid on klass omaette ja neid juba keegi enam ei püüa.

C klassi jahid Avamerepurjetamise MMil Haagis - lühirajasõit

FOTO: © 2018 Sander van der Borch / The Hague Offshore Sailing World Championship

C klassis, kus võistlemas 49 jahti, tegi täna ilusa sõidu Sven Nuutmanni Eesti Meedia ST (One Off by Cossutti / Ridas Yachts) saades viimases sõidus teise koha tõustes nüüd eilselt 27ndalt kohalt 18ndaks. „Tegime kindla stardi stardilaeva poolt kuna tahtsime minna raja paremale poolele. Enamus laevastikust läks vasakule ja olime esimeses märgis piisava edumaaga esimesed. Suutsime edu hoida ja suurendada ning lõpetasime füüsiliselt teisel kohal. ORC mõõdusüsteemi arvestuses tähendas see sõidu võitu. See tõestab, et suudame konkureerida tippudega,“ ütles Eesti Meedia ST kapten Sven Nuutmann. „Eesti Meedia Sailing Teami jaoks on see alles esimene hooaeg - alustasime kevadel ja meie suuremad tulemused on alles ees,“ lisas Nuutmann.

Eesti Meedia Sailing Team EST850 (One Off by Cossutti / Ridas Yachts) Avamerepurjetamise MMil Haagis

FOTO: Pavel Nesvadba

Rääkides mõõdusüsteemidest, tuleb selgituseks  ütelda, et tänavuse aasta MMil kasutatakse esmakordselt nii ORC (Offshore Racing Congress) kui ka IRC (Royal Ocean Racing Club'i ja Prantsuse osapoole UNCL poolt kasutatud) mõõdusüsteeme samal võistlusel. Seetõttu pidid kõik võistlevad jahid laskma mõõta end mõlema süsteemi mõõdukirja saamiseks. Korraldajate sõnul lubab mõlema mõõdusüsteemi kasutamine üksteise vastu võistelda erinevat tüüpi paatidel handicapi alusel nii avamere- kui ka lühirajasõitudel. Reaalsus on aga see, et mõõdusüsteemide erinevus on väga suur ja praegu tundub esialgsete tulemuste põhjal ORC jahtide ja mõõdusüsteemi kahjuks töötavat. Eesti jahtidel puudub kogemus IRC mõõdusüsteemi järgi võistelda ja ka täpseid selgitusi jahile händikäp koefitsientide määramise kohta IRC alusel on raske saada.

Katariina II (One Off 35 by Cossutti) Avamerepurjetamise MMil Haagis

FOTO: © 2018 Sander van der Borch / The Hague Offshore Sailing World Championship

C klassis tõusis üldskooriga (8.0-28.0-14.0-7.5-4.0-10.5) neljandaks Aivar Tuulbergi Katariina II Pärnu Jahtklubist. „Väga keeruline on hetkel sellele võistlusele hinnangut anda,“ ütles kapten Aivar Tuulberg. „Sõidame nii nagu oskame ja eks me siis lõpus vaatame, kuhu platseerume. IRC mõõdusüsteem „karistab“ ORC mõõdusüsteemi jahte korralikult. Kui täna viimases sõidus olime ORC järgi neljandad siis IRC mõõdusüsteemi järgi 19ndal kohal. Purjetajad ei ole rahul ka tänavuse MMi punktiarvestusega, kus kahest avameresõidust  teise sõidu punktid korrutati koefitsiendiga 2 ja selle tulemus koondtulemusest mahaarvamisele ei kuulu. Kuigi meile endale tundus ka teine avameresõit hästi minevat, siis lõpuks kohapunktid kahega korrutades kaotas see meie võimalused ja lootused sekkuda kõrgeimasse mängu. Aga pean oma meeskonda kiitma, sest see on super ja töötab nagu kellavärk,“ ei olnud kapten Tuulberg meeskonna kiitmisega kitsi.

Katariina II itaallasest taktik Lorenzo Bodini tõdes samuti, et see on uskumatu kui erinevad on Katariina II jaoks ORC ja IRC reitingud. "Erinevused tulemustes on mõlemas süsteemis erinevad igas sõidus, kuid meie kohad on lähedased. Seepärast ei saagi me praegu sellele mõelda, vaid sõidame nii hästi kui suudame. Meil on one off disainiga jaht, mida oleme paremaks tuuninud ja hästi tundma õppinud ning ma arvan, et me sõidame üsna hästi."

Kaks päeva ja kolm lühirajasõitu on veel jäänud, et selgitada, millised lõpptulemused saavad MMil kirja Eesti purjetajad mõlema süsteemi arvestuses, kes seni harjunud vaid ORC mõõdusüsteemi järgi sõitma. Lihtne see ei ole ja võistluses tundub rohkem matemaatikat kui purjetamist ennast olevat....

Eesti jahtide praegused asetused:

Meie jahtide kohad pärast avamersõite ja nelja inshore sõitu:

B klass: 
3. OLYMPIC EST463 Tiit Vihul - Dago Jahtklubi 
16. PREMIUM EST499 Mati Sepp - Kalevi Jahtklubi 
B klassi tulemused

C klass: 
4. KATARIINA II EST959 Aivar Tuulberg - Pärnu Jahtklubi 
13. SUGAR EST774 Sandro Montefusco - Pärnu Jahtklubi 
18. EESTI MEEDIA ST EST850 Sven Nuutmann - Dago Jahtklubi 
22. DIRECTO EST998 Alar Volmer - Kalevi Jahtklubi 
29. MY CAR EST535 Harles Liiv - Kalevi Jahtklubi
C klassi tulemused

ORC klassi avamerepurjetamise maailmameistrivõistlused toimuvad 15.07-20.07.2018 Hollandis Haagis. Kokku osaleb 85 jahti 15 riigist. Alused võistlevad kolmes klassis - 9 jahti A klassis, 27 B klassis ning 49 jahti klassis C. 

MM-i koduleht

Fotod

Videod

Tagasi üles