Lõppenud motokrossi MM-hooajal aitas Tanel Leok mitte nii hea mainega TMi tiimi üles ehitada, kuid siirdub nüüd Suzukisse. Kuigi eestlane nullis sellega oma aastase rassimise, olnuks patt superpakkumist mitte vastu võtta.
Maailmameistrit asendav Leok: rumal olnuks pakkumisest keelduda
Leok rääkis Postimehele augustis, et jätab TMiga hüvasti ja uue tiimiga on leping sõlmitud, kuid uue tööandja nime ei tohtinud ta välja hõigata. Välismaistes foorumites kõlas enam Suzuki tehasetiimi nimi, kuid ametliku kinnituse sai meeldiv uudis alles eile, kui tiimi omanik Sylvian Geboers pressiteates kommenteeris: «Saame lõpuks kinnitada, et mõlemad sõitjad 2012. aasta hooajaks on teada.»
Mõne jaoks tekitab küsimusi, miks Leok nii tihti meeskonda vahetab, kuid tänavusest üleminekust ei jää kahtlust, et tegu oli õige otsusega. Suzuki on hindamatute kogemustega suur meeskond ja suurepärane platvorm järgmisel aastal poodiumikohtade nimel võitlemiseks.
«Kui sellise pakkumise sain, olnuks rumal keelduda,» tunnistas Leok usutluses Postimehele. «Neil on juba kõik paigas ja minu ülesanne on ainult sõita.»
Muljetavaldavatest meestest komplekteeritud Team Suzuki võttis Leokiga ühendust Rootsi etapi paiku (3. juuli), kui leidis kinnitust, et 2007. aasta maailmameister Steve Ramon, kes maadles lõppenud hooajal vigastustega, kavatseb tippspordist taanduda. Kogenud 31-aastasele belglasele oli vaja väärt asendust ja nii otsustati pöörduda TMiga vaevalist hooaega tegeva Leoki poole. «Eks ikka on hea tunne, et mind valiti, ju nähti, et olen kiire,» arvas Leok.
Teise sõitjana jätkab tugev belglane Clement Desalle, kes teenis lõppenud hooajal 461 punktiga pronksi (Antonio Cairoli võitis 596 punktiga, Leok oli 267 silmaga 12.). Geboers usub, et tiim komplekteeriti hästi.
«Clementiga lepingu pikendamine oli meie prioriteet, kuna ta on tippmees ja alles väga noor. Meil oli tänavu palju ebaõnne, kuid keegi ei kahtle tema võimetes,» hindas Geboers, kes kostis hea sõna ka eestlase kohta. «Taneli näol saame endale väga kiire ja sihikindla sõitja.»
Suzuki pole Leokile päris võõras maa, kuna just sama ratta seljas tegi ta 2004. aastal läbimurde ja kerkis krossimaailma vägevate sekka.
«Suzuki pole mulle võõras,» rääkis Leok. «Sain 2004. aastal häid tulemusi ja mäletan siiani, kui tore oli Suzukit esindada.»
Eelmise hooaja hakul kergitati kulme ja küsiti, kas ikka on mõtet siirduda TMi, mis tunamullu teenis tiimi peale kokku vähem punkte kui Leok üksinda. Hooaja alguses kulgeski kõik üle kivide ja kändude, kuid lõpuks sai Leok kaherattalisega sina peale ning tulemused muutusid ühe paremaks, kuni poodiumikohtadeni välja.
«Paljud arvavad, et TMil on väga kehv mootor, kuid suutsime kahtlejad ümber veenda. Saime häid tulemusi,» sõnas Leok rahulolevalt. «TM on ka tegelikult väga korralik tsikkel.»
26-aastase Leoki sõnul tuli tänavune, varasematest teistsugune aasta arengu mõttes kasuks. Ta pidi palju tegelema seadistusega, millega täiendas niigi rikkalikku kogemustepagasit.
«Mida rohkem testid, seda rohkem saad teada, kuidas ratas erinevates olukordades käitub. Kindlasti tuli see mulle kasuks,» märkis Leok.
Juba eile sõitis Leok Belgia poole, kus kohtub tiimiga ning saab teada, millal esimest korda uue masina selga istuda saab. Kindel on see, et tänu suuremale meeskonnale saab eestlane sel aastal ilmselt muretumalt keskenduda vaid rajal toimuvale.
«Tahaks viie sisse tulla ja poodiumikohti võtta. Sari läheb järjest raskemaks, kuid annan parima,» kinnitas Leok.