Eesti fännide armee vallutab taas Soome ralli

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Eesti lipud mullu Soome rallil uhkelt lehvimas.
Eesti lipud mullu Soome rallil uhkelt lehvimas. Foto: Red Bull Content Pool

Suvepuhkus on läbi! Poolteist kuud kestnud pausi järel jätkub autoralli MM-sari sõna otseses mõttes kuuma nädalavahetusega Kesk-Soomes Jyväskylä ümbruses, kuhu liigub tuhandeid fänne ka Eestist. Kas purustatakse Markko Märtini ja Michael Parki aegadest aastatel 2003–2004 püstitatud rekordid, kui erinevatel hinnangutel oli raja ääres 10 000 –12 000 eestlast? Kõik eeldused on olemas: eestlased on tõestanud end rallirahvana, Soome minek on muutunud veelgi lihtsamaks ja aina rohkem eestlasi elab juba Soomes.

Ka vahepeal olid Eesti rallifännid muu maailmaga võrreldes eelisseisus. Rally Estonia tõi koju kätte MM-ralli miniversiooni, kus stardis oli kolm WRC meeskonda: Toyota, Citroën ja Hyundai. Ott Tänak ja Martin Järveoja võitsid ralli Hayden Paddoni ja Seb Marshalli ning Craig Breeni ja Scott Martini ees. Kõigi kolme duo kinnitusel oli Rally Estonia hea ettevalmistus enne hooaja vaieldamatult kiireimat rallit.

Eriti uue põlvkonna WRC autode kiirus on korraldajatele valmistanud pisut peavalu. Sestap on otsitud uusi lahendusi ja teelõike. See tähendab, et ligi 65 protsenti Soome ralli trassist on võrreldes eelmise aastaga muudetud, 40 protsenti aga kas uued või viimati üle kümne aasta tagasi kasutatud katsed. Šikaanid on kasutusel vaid Harju publikukatsel. Vaatamata sellele saavad katsed aga olema kiired, mis omakorda tähendab sõitjate vahel tihedat rebimist. Iga eksimus ja kaotatud sekundid tähendavad kõrgkonkurentsist pudenemist.

Tagasi üles