Saksamaa ralli ja kurikuulus Autobahn erinevad nagu öö ja päev

Karl Mihkel Eller, Bostalsee
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänaku stiilinäide tänavuselt Korsika rallilt.
Ott Tänaku stiilinäide tänavuselt Korsika rallilt. Foto: Andre Lavadinho/imago/PanoramiC/Scanpix

Saksamaa on Eesti spordisõpradele teist nädalat järjest sündmuste keskpunktiks. Kui täpselt nädal tagasi rõõmustas odaviskaja Magnus Kirt meid pronksmedaliga kergejõustiku Euroopa meistrivõistlustelt, siis pühapäeva pärastlõunal tahaks 700 kilomeetrit Berliinist edelas esikolmikus särada rallisõitja Ott Tänak.

Sõites Frankfurdi lennujaamast Saksamaa ralli võistluskeskusesse, avastasin end äkitselt kiirteel kihutamas. Ma ei saanud ise ka aru, kuidas see juhtus, aga järsku läks parem jalg väga raskeks. Taevale tänu, et ajakirjanikele ei usaldata tööülesannete täitmiseks kangema mootoriga sõiduvahendit, vaid kõigest 1,6-liitrist Škoda Fabiat.

Liiklusmärgid teepervel teatavad: 100 km/h, 130 km/h ja järsku «piirangute lõpp». Õnnis tunne. Teadagi, mida see Saksamaa kiirteel tähendab. Ei, ma ei rikkunud liikluseeskirja isegi siis, kui sõitsin üle 130 km/h, sest Saksamaa seaduste järgi pole Autobahnil kiiruspiirangut juhul, kui piirkiirust tähistavat märki püsti pole. See on üks väheseid kohti maailmas, kus saab legaalselt oma autost viimast välja pigistada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles