Saade «Vormel 1 maailmas»: kuidas legendaarne Monza ringrada kõigest kahe kuuga valmis ehitati

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Iganädalane uudistesaade värskeimatest tulemustest F1 maailmas. Intervjuud pilootidega, ülevaated ja palju põnevat telgitagust infot maailma kiireimast spordialast.

Hooaja neljateistkümnes etapp viib meid Monzasse, mis on üks maailma kõige kuulsamaid võidusõiduradasid. Itaalia moepealinna Milano lähistel paiknev ajalooline rada on olnud võistluskalendris 50ndast aastast, kui vormelite sari alguse sai. Itaalia GP on aga kahtlemata riigi üks prestiižikamaid spordisündmusi.

Metsas paiknev rada ehitati 1922. aastal kõigest kahe kuuga, sest ametis oli 3500 töölist. Aastakümnete jooksul on rada pidevalt muudetud. Praegu leiame sealt palju suurel kiirusel läbitavaid sirgeid, kiireid kurve ja ühe maailma kiireima juuksenõelakurvi, legendaarse Parabolica. 

Sebastian Vettel võitis Monzas oma esimese etapi. See juhtus 2008. aastal Ferrari mootoreid kasutanud Toro Rossoga.

Monza on kiire rada nagu ka Spa, aga tehnilisest vaatevinklist on seal olulisi erinevusi.

Märksõnad

Tagasi üles