Ülevaade Belgia GP-st: totaalsest kaosest vigade paranduseni

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Charles Leclerc pääses hirmuäratavast avariist tänu turvapuurile terve nahaga.
Charles Leclerc pääses hirmuäratavast avariist tänu turvapuurile terve nahaga. Foto: FRANCOIS LENOIR/REUTERS/Scanpix

Belgias legendaarsel Spa-Francorchampsi ringrajal peetud vormel 1 sarja selle hooaja 13. etapp kujunes Sebastian Vetteli ja Ferrari peoks. Laupäevases ajasõidus oma igipõlisele rivaalile, Mercedesega kihutavale Lewis Hamiltonile alla jäänud Vettel tegi vigade paranduse pühapäevases võidusõidus.

«Mul oli suurepärane start. Ma arvan, et ajastasin seda hästi. Kui olin liider, siis tundsin kergendust,» rääkis Vettel, kes möödus Hamiltonist juba esimesel ringil pikal Kemmeli sirgel. «Tegin kõik, mis suutsin. Ta möödus minust nii, nagu mind polnudki seal sirgel,» kommenteeris britt Hamilton otsustavat möödasõitu.

Edasine oli Vetteli jaoks vaid vormistamise küsimus ja sellega sai Ferrari piloot ideaalselt hakkama, sest Hamilton ei suutnud kordagi sakslase esikohta tõsiselt ohustada. Isegi Mercedese boksistrateegia ei toonud edu, sest Ferraril oli alati vastus varnast võtta. Ruudulist lippu nägi Vettel enam kui kümme sekundit varem.

Sarja üldarvestuses kahanes Hamiltoni edu Vetteli ees 17 punkti peale. Mõlemad sõitjad jahivad karjääri viiendat maailmameistritiitlit.

Hülkenberg tegi Grosjeani. 44-ringiline võidusõit algas aga totaalse kaosega, mille põhjustas Renault’ sakslasest sõitja Nico Hülkenberg. Kuninglikus vormelisarjas kaheksandat hooaega kihutav Hülkenberg sõitis pärast punaste tulede kustumist suurel kiirusel Fernando Alonsole tagant otsa, kelle McLaren omakorda Charles Leclerci Sauberi esimeses kurvis maha võttis. Leclerc pääses terve nahaga tänu turvapuuri olemasolule. Kõik kolm meest jäid terveks, kuid olid sunnitud võidusõidu pooleli jätma. Lisaks sekkus toimuvasse turvaauto.

Paljudel vormelisõpradel tekkis seda avariid nähes kindlasti déjà-vu-tunne, sest kuus aastat tagasi sai Spa-Francorchampsi rajal samasuguse tembuga hakkama prantslane Romain Grosjean. Teda karistati hiljem võistluskeeluga.

Alonso vihjas, et sarja korraldajad peaksid seegi kord võistluskeelu peale mõtlema. «Taas suur eksimus pidurdamisel. Minul on keeruline mõista: kuidas saab pidurdusmaa hindamisel nii palju eksida? Grosjean saabus kurvi kiirusega, millega on võimatu kurvi läbida,» sõnas Alonso vihaselt.

Ebaõnnesõdurid. Avaring nõudis veel ohvreid, sest suurest mängust langesid välja neljakordne Belgia etapi võitja Kimi Räikkönen ja Daniel Ricciardo. Ferrari ja Red Bulli sõitjad põrkasid omavahel kokku – Räikköneni vormelil purunes rehv ja Ricciardo auto jäi tagatiivast ilma. Mõlemad said võidusõitu jätkata, kuid mitte enam punktikohtade nimel. Finišisse nad siiski ei jõudnud, sest otsustasid katkestada.

Karjääri sajandat poodiumikohta jahtinud Räikkönen ja Ricciardo ei saanud rahule jääda ka ajasõiduga, kus neid ebaõnn tabas. Mõlemad vormelipiloodid käisid ajasõidu kolmanda sessiooni alguses rajal, aga märgades oludes ei suutnud nad korralikku aega näidata. Kui vihmasadu lakkas, siis parandasid konkurendid oluliselt aega, kuid Räikkönen ja Ricciardo olid selleks ajaks juba boksi läinud.

Vihmalembene Verstappen. Kahe tiitlinõudleja järel jõudis poodiumile veel Red Bulli sõitja Max Verstappen, kelle võidusõit kulges üpris igavalt. Pärast turvaauto rajalt lahkumist võttis hollandlane kohustuslikud Force India skalbid, kui möödus Esteban Oconist ja Sergio Perezest. Vettelile ja Hamiltonile ta vastu ei saanud, aga kolmanda koha hoidmisega Verstappenil probleeme ei tekkinud.

«Me hoidusime probleemidest ja olen väga õnnelik poodiumikoha üle,» sõnas Verstappen, kes startis seitsmendalt kohalt. Võidusõidu keskpaigas tundis ta puudust vihmasajust, mis ajasõidus kaarte segas. «Kas on võimalik, et vihma hakkab sadama?» küsis ta meeskonnalt. Potentsiaalne märg rada oleks kahtlemata Verstappenile sobinud ja võib-olla poleks lõppjärjestus olnud Vettel-Hamilton-Verstappen. Ta on varem korduvalt tõestanud, et oskab keerulistes oludes kiiresti sõita.

Päeva parim sõitja – Bottas. Enne võistlusnädalavahetust erinevaid mootorikomponente vahetanud ja võidusõitu stardirivi lõpust (täpsemalt 17. kohalt) alustanud Mercedese piloot Valtteri Bottas hiilgas äärmiselt tugeva etteastega. Soomlane kasutas konkurentide ebaõnne osavalt ära ja võttis päevast maksimumi, kui ületas finišijoone neljandana. Kahtlemata vajalikud punktid Mercedesele, kes edestab meeskondlikus arvestuses Ferrarit 15 silmaga.

Kui vormel 1 sarja ametlikul koduleheküljel valisid fännid päeva sõitjaks hooaja viienda etapivõidu teeninud Vetteli, siis tuleb tunnistada, et kogu sõidu head kiirust näidanud ja rohkelt möödasõite pakkunud Bottas väärib seda auhinda vähemalt sama palju. Ühtlasi jäi Bottase nimele võidusõidu kiireim ringiaeg.

Belgia GP

1. Sebastian Vettel (Saksamaa, Ferrari) 1:23.34,476
2. Lewis Hamilton (Suurbritannia, Mercedes) +11,061
3. Max Verstappen (Holland, Red Bull) +31,372
4. Valtteri Bottas (Soome, Mercedes) +1.03,605
5. Sergio Perez (Mehhiko, Force India) +1.11,023
6. Esteban Ocon (Prantsusmaa, Force India) +1.19,520

MMi seis (13/21):

Sõitjad:

1. Hamilton 231
2. Vettel 214
3. Kimi Räikkönen (Soome, Ferrari) 146
4. Bottas 144
5. Verstappen 120
6. Daniel Ricciardo (Austraalia, Red Bull) 118

Meeskonnad:

1. Mercedes 375
2. Ferrari 360
3. Red Bull 238
4. Renault 82
5. Haas 76
6. McLaren 52

Tagasi üles