FIA andis selgitusi, miks pääses karmi avarii põhjustanud Hülkenberg võrdlemisi kerge karistusega (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Belgia GP alguses toimunud karm avarii
Belgia GP alguses toimunud karm avarii Foto: FRANCOIS LENOIR / REUTERS

Eile vormel 1 sarja 13. etapil Belgias aset leidnud suur avarii on jututeema pikaks ajaks. Enim tekitab küsimusi see, miks õnnetuse põhjustaja Nico Hülkenberg pääses kõvasti kergema karistusega, kui sarnase avarii põhjustanud Romain Grosjean.

Kuus aastat tagasi samuti Belgias Spa ringrajal toimunud vormel 1 sarja etapil sõitis ootamatult Grosjean kokku Lewis Hamiltoniga, misjärel lendas ta üle Fernando Alonso masina. Alonsol oli kõvasti õnne, et Grosjeani vormel tema pead ei tabanud. Prantslast karistati avarii põhjustamise eest ühe sõidu pikkuse võistluskeeluga.

Möödunud nädalavahetusel põhjustas Hülkenberg samuti stardisirgel sarnase avarii, kui sõitis tagant sisse Fernando Alonso vormelile, mis paiskus omakorda peale Charles Leclerci masinale. Leclerci päästis halvimast sellest hooajast kasusutuses olev halo, mis ümbritseb sõitjate pead. Hülkenbergi karistati õnnetuse tekitamise eest vaid stardipositsiooni muutmisega – Monzas stardib ta 10 kohta tagantpoolt.

Selline karistus püstitas paljudel vormel 1 sarja fännidel küsimuse, et miks Hülkenberg hulga kergema karistusega pääses? Rahvusvaheline autospordiliit (FIA) selgitas, et Hülkenbergi puhul oli tegu esimese sellise avariiga sel hooajal, Grosjean oli 2012. hooajal juba varasemalt põhjustanud mitmeid avariisid.

«Need avariid olid üheteisele küllaltki sarnased. Grosjeani avarii oli see, mille tõttu me hakkasime välja töötama karistuspunktide jagamist,» rääkis FIA võidusõidu direktor Charlie Whiting Autosport.com-ile.

«Sel aastal toimunud õnnetus oli selgelt Hülkenbergi oma eksimus. Ta võttis selle ka ise omaks, et tema viga lõpetas kolme sõitja võistluse ning hävitas nende võistlusmasinad. Sellise olukorra puhul olen ma veendunud, et antud karistus on õiglane,» arvas Whiting.

«Kui me vaatame tagantjärgi Grosjeani avariile, siis tema jaoks oli see karm avarii hooaja jooksul juba ilmselt neljas õnnetus, kus tema süüdi jäi. Iga sellise põhjustatud avarii eest hakkasime määrama kolme karistuspunkti. Kui sõitja saab kokku 12 karistuspunkti, tuleb ka temal etapp vahele jätta. Hülkenbergil hetkel seda muret ei ole,» selgitas Whiting.

Tagasi üles