Endine vormel 1 sõitja Felipe Massa ründas teravalt IndyCari vormelisarja juhtkonda, süüdistades neid passiivses suhtumises sõitjate turvalisusesse. Massa sõnavõtu ajendiks on Robert Wickensi hiljutine ränk avarii Pocono ovaalrajal, kus kanadalane murdis mõlemad jalaluud ja parema käe ning vigastas selgroogu.
Massa pärast ränka avariid: sarja korraldajad ei tee turvalisuse huvides suurt midagi
Massa tõi võrdluseks vormel 1 sarja viimasel etapil Spas pühapäeval juhtunud stardiõnnetuse, millest pääsesid täiesti terve nahaga nii Fernando Alonso kui ka Charles Leclerc. Üldise arvamuse kohaselt kaitses Leclerci hästi halo-nimeline turvakaar, mida sellest hooajast alates vormel 1 autodel kasutatakse.
«Olles näinud viimastel aastatel mõlemas sarjas juhtunud avariisid, on selge, et vormel 1 püüab turvalisust parandada. Kasutusele võeti halo ja virtuaalse turvaauto süsteem, radu muudetakse. IndyCar ei tee aga suurt midagi,» vahendab Autosport brasiillase pahameelt. «On pöörane, et sõidame Pocono rajal, kus keskmine kiirus on 360 km/h, aga turvapiirded on nii madalad. See on kohutavalt ohtlik. Kahju küll, ent sõitjate turvalisusest võiks palju rohkem hoolida,» kurjustas Massa.
Wickensi avarii järel oli sarja korraldajate peale kuri ka tema võistkonna SPM kaasomanik Sam Schmidt. Kui vormel 1 sari tänavuse hooaja eel halo kasutusele võttis, töötas ka IndyCar oma, tuuleklaasi meenutava turvalahenduse kallal. Seda testitakse jätkuvalt, tänaseni pole aga öeldud, millal see ka tegelikult autodele jõuab. Halo kasutamise on IndyCar välistanud, sest see piiraks ovaalradadel liialt nähtavust.
Küll eemaldati tänavustelt autodelt tagarataste taga olevad voolundid, et vähendada elemente, mis võivad avarii korral rajale jääda. Just sedasorti õnnetus röövis 2015. aastal Pocono ringrajal elu Justin Wilsonilt, kui britt sõitis Sage Karami avarii järel otsa tema auto rusudele. Karami auto küljest minema lennanud keredetail tabas Wilsonit vastu kiivrit ning inglane suri teadvusele tulemata järgmisel päeval haiglas.
Massa kommentaarid ei leidnud isegi sarjas sees ühtset mõistmist. Näiteks Rahali võistkonna sõitja Graham Rahal vastas talle nii: «Lihtne on asju teha, kui su eelarve ulatub sadadesse miljonitesse dollaritesse ja saad igal aastal oma tehases uue auto ehitada. Ei maksa unustada ka seda mõju, mida IndyCar ja näiteks meie turvakonsultant Terry Trammel on vormel 1 sarjale avaldanud. Minu teada tulevad paljud seal vigastada saanud sõitjad USAsse just doktor Trammeli juurde konsultatsioonile,» kaitses Rahal omasid.