Rohelises põrgus kihutav Viidas lõpetas etapi klassi teise kohaga

Kristjan Jaak Kangur
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tristan Viidas sõidab VLNi sarjas BMW M235i-ga.
Tristan Viidas sõidab VLNi sarjas BMW M235i-ga. Foto: Tristan Viidas Fansite / Facebook / 1vier.com

Tristan Viidas, kes osaleb VLNi ringrajasarjas, sai Nürburgringil peetud kuuendal etapil koos norralase Inge Hansesætrega oma klassis teise koha.

Viidas ja Hansesætre sõidavad klassis CUP5, kus kihutatakse identsete BMW M235i-dega. Tegu on sarja ühe osavõtjaterohkema klassiga, kus seekord oli rajal koguni 16 autot. Sorg Rennsporti võistkonna BMW-d rooliv Eesti-Norra tandem kaotas klassivõitjatele David Griessnerile ja Yannick Fübrichile sedapuhku vaid 21,391 sekundiga, mis on Nürburgringi mõõtkavas väike kaotus. Näiteks kolmanda koha meeskond jäi Viidasest ja Hansesætrest maha juba ligi kahe minutiga.

Kokku oli rajal 146 autot ning üldarvestuses oldi 39. kohal. Ajasõitu alustas norrakas ning sõitis välja klassi paremuselt neljanda aja. Järgmisena asus rooli Viidas ning tõstis auto oma isikliku parima ringiajaga (9.06.2) esimeseks. Ajasõidu lõpuks langeti siiski teiseks ning esireast alustati ka sõitu.

Tristan Viidas jahib Nürburgringil klassivõitu.
Tristan Viidas jahib Nürburgringil klassivõitu. Foto: 1VIER.com

Stardiga langes Hansesætre viiendaks, kuid tuli esimeselt ringilt neljandana. Tänu kiirele boksipeatusele ja sõitjavahetusele tõusis Viidas rajale minnes kolmandaks ning hakkas jõudsalt teisele kohale lähenema. Konkurenti aga Viidas kinni ei püüdnudki, sest takerdus pidevalt aeglasemate sõitjate taha. Teine boksipeatus ei toonud suuri muutusi, kuid kolmanda boksipeatusega tõusis Viidas teiseks ning teisel kohal ta ka lõpetas.

«Pärast Inget rooli hüpates ning rajale minnes oli tunne hea ja hoog üleval ning sai hakata vahet eesoleva konkurendiga vähendama. Paraku aga jäädi mulle pidevalt kurvilistel osadel ette, mistõttu kaotasin kogu võidetud aja. Ja nii kordus mitu ringi järjest. Peale boksipeatust taas rajale minnes oli meil kiirus sama ning ka vahe jäi samaks. Teine koht püsis mul pidevalt nägemiskauguses, mistõttu ei lasknud ma end lõdvaks ning punnisin edasi. Tänu heale strateegiale tõusin viimase boksipeatusega teiseks ning nii sõit lõppeski,» võttis Viidas oma sõidu kokku. «Teine koht andis igati korraliku punktilisa, kuid esikoha punktid oleks veel magusamad olnud,» jäi lõpptulemus Viidasel siiski pisut kripeldama.

Üldarvestuses said kaksikvõidu Falken Motorsporti sõitjad. Porsche 911-l kihutanud Klaus Bachler ja Martin Ragginger edestasid vaid 2,077 sekundiga tiimikaaslasi Stef Düsseldorpi ja Alexandre Imperatorit BMW M6-l. Kolmandana tuli üle lõpujoone Konrad Motorsporti Lamborghini Huracan, roolis Christopher Brück ja Michele di Martino (+1.19,314.)

Sarjas peetakse ka klassideülest punktiarvestust, kusjuures arvesse võetakse muuhulgas sedagi, kui palju on mingis klassis võistlejaid. Seetõttu on Viidas seal kokkuvõttes üsna kõrgel 17. kohal, sest kuuelt etapilt on tal lisaks katkestamisele kirjas nüüd üks klassivõit ja koguni neli teist kohta. Oma klassi arvestuses edestavad teda napilt vaid Griessner ja Fübrich.

Sarjas jääb sõita veel kolm etappi, neist järgmine ehk kokkuvõttes seitsmes toimub kolme nädala pärast 22. septembril.

Sorg Rennsporti meeskond, Tristan Viidas paremalt teine.
Sorg Rennsporti meeskond, Tristan Viidas paremalt teine. Foto: Erakogu / Tristan Viidas Fansite
Teise koha karikas.
Teise koha karikas. Foto: Erakogu / Tristan Viidas Fansite
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles