Saada vihje

Nike'i uus vastuoluline reklaam: kangelaseks IAAFi vastu võitlev Semenya (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Caster Semenya püstitas harva kavas oleval distantsil maailmarekordi.
Caster Semenya püstitas harva kavas oleval distantsil maailmarekordi. Foto: HENDRIK SCHMIDT/AFP/Scanpix

Lõuna-Aafrika Vabariigi 800 meetri jooksja Caster Semenya osaleb uues Nike’i reklaamis, mis kritiseerib rahvusvahelise kergejõustikuliidu reeglit.

Selle aasta 1. novembrist hakkab kehtima reegel kahesoolistele sportlastele*, kes võistlevad 400 meetri kuni miili (1,6 km) pikkustel distantsidel. Sisuliselt pannakse sellised sportlased valiku ette - kas nad hakkavad testosterooni vähendavaid tablette sööma või kolivad üle pikematele distantsidele.

Semenya, keda reegel otseselt puudutab, ongi Nike’i uue reklaami peategelane. Reklaamis küsib ta:

«Oleks teil lihtsam, kui ma poleks nii kiire?»

«Oleks teil lihtsam, kui ma lõpetaksin võitmise?»

«Oleks teil mugavam, kui ma poleks oma saavutuste üle uhke?»

«Eelistate te, et ma poleks nii palju vaeva näinud või et ma ei jookseks üldse?»

«Või valiksin teise spordiala?»

«Või lõpetaksin oma esimesel sammul?»

«Väga kahju, sest ma sündisin seda tegema!»

Nike’i «Just do it» kampaanias esinevad tihti sportlased, kes on silmitsi seisnud ebaõigluse või diskriminatsiooniga. Viimase Nike’i suure reklaami peategelane oli ameerika jalgpallur Colin Kaepernick, kes algatas NFLis hümniskandaali.

*Kahesooliseks või vahesooliseks sportlaseks nimetatakse neid, kelle testosterooni tase on loomulikult kõrgem ehk kellel esineb hüperandrogenism ja kelle sootunnused erinevad tavapärasest.

Tagasi üles