Ogier' uus boss: rallisõitjad on ju hullud!

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Sebastien Ogier (paremal) ja Julien Ingrassia
Sebastien Ogier (paremal) ja Julien Ingrassia Foto: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Kui möödunud nädalavahetus läks Türgi rallil vaid viis punkti teeninud Sebastien Ogier’l aia taha, siis käesoleval nädalal on tema õnnestumist või põrumist palju raskem hinnata. Nimelt teeb viiekordne WRC maailmameister debüüdi kereautosarjas DTM.

«Ta testis Vallelunga ringrajal ja ma pean tõdema, et oli päris muljetavaldav. Me hämmeldusime tema sooritusest,» vahendab Motorsport.com Mercedese DTMi suure juhi Ulrich Fritzi hinnangut Ogier’ augusti algul toimunud kahepäevastele testile.

Kuidas Ogier’l võiks sel nädalavahetusel Austrias Red Bull Ringil minna? Fritz jääb prognoosides tagasihoidlikuks, sest prantslasel puuduvad varasemad kogemused ringrajasõidust.

«Rallisõitjad, need on ju hullud. Nad kihutavad metsateedel omades uskumatut autotunnetust, aga üksteise vastu võitlemise kogemusi on neil vaevalt. Nad sõidavad rohkem võidu kellaga,» mõlgutas Fritz. «Ma arvan, et kvalifikatsioonis läheb tal hästi, aga võidusõidus saab olema keerulisem, eriti DTMis. See ei ole nagu vormel, kus lepitakse kokku, et me ei põrka omavahel kokku. DTMis käib karm võitlus. Aga eks näis.»

Sebastien Ogier' DTMi võistlusmasin
Sebastien Ogier' DTMi võistlusmasin Foto: Daimler Global Press

Tegelikult võinuks Ogier oma DTM-debüüdi teha juba üle-eelmisel etapil Misanos, kuid samal ajal oli BMW palunud oma masina külalissõitjaks endise vormelitähe, 2001. aastal rängas avariis jalad kaotanud Alex Zanardi ja Mercedes ei soovinud itaallase võistluselt tähelepanu röövida. Tänutäheks lubasid BMW ja Audi Mercedesel veidi reegleid painutada, sest tegelikult hooaja viimasel kolmel etapil külalissõitjaid kasutada ei tohiks.

Aga miks pakkus Mercedes sõiduvõimalust just WRC viiekordsele maailmameistrile? «See tuli sellest, et keegi viskas vist nalja. Oli selge, et koht võiks masinas vaba olla ja lõpuks ta ütles: «Teeme ära.» Me vastasime «Okei,» sest miks mitte,» sõnas Fritz.

Tagasi üles